• Mr Perfect´s blivande fru

Brev till grannarna

Vi kommer att hålla våran bröllopsfest i vår trädgård, det kommer ganska många gäster och festen kommer att hålla på hela dagen och säkerligen en bra bit in på natten. Visst är det en fin gest att skriva ihop ett litet brev till våra närmaste grannar där vi förvarnar om detta samt berättar att det bara är att säga till om vi blir för högljudda. Inte för att jag tror att det blir röj-röj, men ändå... Är det någon som skrivit något liknade?? Är hemskt tacksam för tips på formulering.

Tack på förhand
    L

• Svar på tråden Brev till grannarna
  • marranmi

ja det tycker jag verkligen! eller gå å prata med dem?!.. självklart är det fint att säga till, då blir nog de mindre benägna att bli arga också eftersom de vet att det är en engångsföreteelse!

• Lady o Lufsen

Absolut- det har med hänsyn att göra!

Det blir nog lite mycket att gå runt och prata med alla... Vi bor i ett villa område i den gamla delen av vårt samhälle. Det är både andra villor och ett radhus i närheten. Lättast är alltså att skriva et brev och printa ut och kopiera. Men vad 17 skrivver man? Hur?
    Som sagt tacksam för tips på formulering...
    L

• marranmi

Kära grannar
    den x/x gifter vi som bor på Bröllopsvägen xx oss och ska därefter ha bröllopsfest i vår trädgård. Efersom festen planeras att pågå till efter midnatt med sång, skratt och festligheter vill vi med detta brev meddela att ni självklart får säga till om vi blir för ljudliga!

eller nåt?!

Hej alla!

Ser det här bra ut?

Kära grannar

Den 18 augusti kommer vi att ha fest i vår trädgård för att fira vårt bröllop. Eftersom det kommer många gäster och festen planeras pågå från kl.15.00 till sent på kvällen med sång, skratt och festligheter, vill vi med detta brev meddela att ni självklart får säga till om vi blir för ljudliga!

Vi vill också passa på att hälsa er välkomna över till festen efter kl.19.oo. Vi bjuder på kaffe och tårta.

Hälsningar från XX och XX
    Gatan X

• Höstbrud-07

Jag tycker faktiskt inte ni behöver skriva att de ska säga till om ni blir för ljudliga. Jag menar att jag tycker det är ok att ni stör när det är en engångsgrej och ert bröllop. Men självklart är är det trevligt att ni meddelar dem om festen och att ni förstår att det kan störa vissa. Skriv hellre något på temat att ni beklagar om ni stör men hoppas att de kan ha överseende, ungefär. För det vore väl inte så kul om grannarna kommer och ber er skruva ner volymen mitt i festen? Om du förstår skillnaden i vad du skrivit och vad jag menar?

• the french frog

tycker det är en bra idé att skriva en lapp, det är ju vanligt speciellt i hyreshus när man har fest känns som om det ska vara en riktig surpuppa till granne om de klagar om de vet att det är en bröllopsfest!

• Tyche

Jag måste instämma med höstbrurd -07 här,utelämna att dom kan komma och klaga och var istället förstående för att dom ev. blir störda men att ni hoppas på överseende denna enda gång ni gifter er!

Svar på tråden Brev till grannarna