• Ålandsfru

presenter till möhippe-/svensexedeltagare mfl

Jag undrar om man bör ge någon liten present åt möhippe- svensexexedeltagarna, brudtärnan, bestman, toastmaster och toastmadame? Det innebär totalt till 30 personer för oss, så det måste ju verkligen vara en liten (billig) grej i så fall...någon som har en idé?

• Svar på tråden presenter till möhippe-/svensexedeltagare mfl
  • Blivande fru pettersson

Cd-skivor som ni bränner ut själva med Best of The Bride/Best of the grom med era respektiva favoritlåtar.

• thalia82

jag har inga som helst planer på att ge deltagarna på möhippan eller svensexan några presenter. mer än (förhopppningvis) en massa kramar.
    däremot kommer tärnor (2 st), bestman (som oxå är toasmaster), och kanske även vår chaufför (min bror) att få en mindre present, mest som minne.
    Under bröllopsresan kommer vi att fixa presenter til våra föräldrar, eftersom de ställer upp med massor av praktiskt hjälp nu under planeringen, och även under festen.

• scottishwife

varför ska man ge presenter till de som var med på möhippan/svensexan??????

möhippan är ju en "gåva" till dig från dina vänner. tycker det verkar konstigt att ge presenter för det.

jag kommer ev skicka med en cd skiva med bilder från bröllopet till alla gästerna tillsammans med tackkortet, det kan väl räcka

• scottishwife

glömde ju att skriva att vi ger presenter till våra tärnor och best man, vår solist som ställer upp gratis o sjunger.

sen kommer alla gästerna få en liten ask med choklad drageér samt en miniflaska med baileys / whisky

• Ålandsfru

Jag trodde att många ger presenter åt möhippe- och svensexedeltagarna, att de nästan räknar med att få något? Kanske bara något jag fått för mig?

Svar på tråden presenter till möhippe-/svensexedeltagare mfl