• WAX

Tackkort??

Gifte mig i lördags och det var en lyckad tillställning! Men min nyblivne man har en bror som är totalt socialt handikappad... Han är för snål för att ge presenter så så jätteöverraskade blev vi inte när han inte gav oss någon present (han gav heller inte vår dotter något på hennes dopdag heller. Tilläggas bör att vi alltid har uppvaktat honom på födelsedagar och jular).

Hursomhelst. Måste vi skicka tackkort till honom?? Av princip vill inte jag det eftersom han inte gav oss något att tacka för, men min man tycker det eftersom han läste en text i kyrkan (vi hade planterat den i handen på honom i princip). Hur skulle ni gjort???

• Svar på tråden Tackkort??
  • Linum

Jag hade skickat ett kort med texten:

"Tack för uppvaktningen på vår bröllopsdag och för den fina presenten???"

• ElenaMaria

Jag hade skickat tackkort, med en text i stil med "Tack för att du var med och firade vår dag med oss"

• Kakan -07

Enligt mitt tycke tackar man ju inte bara för present utan även för att de var med och firade oss den dagen.
    Så för mig skulle det vara självklart att skicka ett tack för hans närvaro och för att han läste texten.

• Linum

Kan ni inte ringa honom och fråga: "Vi har öppnat alla presenterna vi fick, men vi kan inte se någon present från dig. Glömde du den hemma?"

• ElenaMaria

Tillägg: jag vill inte vara otrevlig på något sätt, och jag förstår om ni är besvikna för utebliven present (det hade jag nog också varit) men man ska inte förutsätta att man får presenter och därför tycker jag inte att hans bror ska "knäppas på näsan" för att han inte had emed något.

• pudan

Tackkortet gäller ju inte bara ev present utan även att personen var där och firade er dag med er. Därför tycker jag absolut att han ska få ett tackkort.

• Linum

Jag är aldrig otrevlig - bara ärligt nyfiken på vad som försiggår i en del människors hjärnor. När man aldrig ger presenter till någon själ, så undrar man ju.

• maria070630

Jag skulle också ha skickat ett tack-kort för att han delade dagen med er. Sen kan man ju synpunkter på det där med presenten och speciellt som du skriver att det har hänt förr så antar jag att en viss aggression har byggts upp.

• SvensBrud

Åh så frestande att lägga till i tackkortet "tack så jättemycket för alla fina presenter" (men det kanske han inte fattar??)
    Men däremot tycker lilla jag att ni kanske i fortsättningen ska slopa presenter till honom. Han kanske är en person som tycker att det är onödigt med presenter och man "tar seden dit man kommer" ?! Eller???

• Lilla Li

Tackar gör man ju för uppvaktningen - inte presenten.

Svar på tråden Tackkort??