• J_J

Tips på gästgåva?

Egentligen tycker jag vår fest är gåva nog, men eftersom jag har typ 500 små gräddvita runda smyckesaskar som är perfekt även som bordsplacering, tänkte jag fylla med med något.
    Jag vill ha nåt smakligt och inget gelégodis isf, funderade på något mintgodis eller kanske likörfyllda praliner till kaffet...?
    Nån som har bra tips på dessa?

Tvålar och badkulor är heller inget alternativ, kan se männen plocka upp dessa och le artigt, hahaha...

• Svar på tråden Tips på gästgåva?
  • Hill070707

Vi använde oss av små mariannekulor på lösvikt, dessa var de enda som rymdes i askarna. Det uppskattades mycket!

• jag ska bli en fru...läängtar-nu gift

Vi hade askar sk click clack med våra namn tryckta på,dom fyllde vi med mintpastiller.Väldigt uppskattat;=.

• Lady o Lufsen

Mint, kanske i kombination med choklad, tror jag går hem i alla lägen...Det finns väl små runda chokladbitar- lagom till kaffet- med mintkross i?

• Lady o Lufsen

jag ska bli en fru...läängtar-nu gift :
    Vad är click clack för något? Är det typ som en smyckesask som man trycker in en "knapp" för att få upp...där locket är nästan lika djup som själva askbotten?

• Turnit

Liten fråga....någon som vet var man kan köpa choklad som ser ut som stenar?? De fanns en monter på mässan förra året. Men jag har glömt vart jag kan hitta det.

• jag ska bli en fru...läängtar-nu gift

LadyoLufsen:Japp,såna askar;).

• Lady o Lufsen

jag ska bli en fru...läängtar-nu gift :
    Okey, då vet jag...tack!

• SskVendela

Vi har också små askar som jag tänkte lägga några små 5-grams chokladbitar från exempelvis Valrona eller Amadei i.

• J_J

Turnit

Jag vet precis vilka du menar (tror jag) - de är lite pulvriga och med en seg kolasmak?
    Letade också efter dom men det verkar vara "mässgodis", har ingen aning om vart de finns att köpa.
    Hittade dock ett bra alternativ vid natugodiset i matbutiken, vita mandeldragéer med choklad.

• J_J

Hill070707

Ja, typ nåt sånt får det bli. Praliner kanske både smälter och/eller blir mäktigt eftersom vi har nougatbakelser på flervåningsfat till dessert istället för tårta.
    De är inte speciellt ovanliga, va?
    Hur packade du dem, rakt i asken eller först i cellofan och sedan i asken?

• Mia Maria

Turnit

du kan köpa stenarna på sweettouch. se

• Hill070707

Jag packade dessa rakt ner i asken och det blev inte kladdigt heller. Till barnen hade jag förresten små pallekuling fruktpastiller istället.

Svar på tråden Tips på gästgåva?