• Michaela75

Vad skall man köpa till mannen på bröllopsdagen??

Min sambo är jättesvår med presenter..han vill ej ha parfym eller kläder eller smycken..så vad köper man på en så stor dag som bröllop???

Tips..

• Svar på tråden Vad skall man köpa till mannen på bröllopsdagen??
  • Lena+Mattias=sant

En jag älskar dig bok som du gär själv eller kanske en secret box

• PennyJenny

Använder han visitkort i jobbet? Ett snyggt etui i silver kanske vore något? Det finns oxå etui som fungerar som en liten plånbok, plats för plastkort och lite sedlar. De är fina.

• maljor

Jag har köpt en 17-årig Bowmore, en rökig singel malts whiskey.

• brud 070915

Det där med whiskyn var ingen dum idé. Det går nog hem hos min m2b.

• maljor

brud 070915

Kul att man kan hjälpa nån med idéer
    Vet flera st lagrade som brukar uppskattas (har inte alls en m2b som är whiskeyfantast... och en svärfar.... och en styvpappa... och syrrans kille )

• Michaela75

Det blir en egen bok som man gör via www.gordinegenbok.se

Väldigt kul grej och där har jag skrivit en saga...det var en gång... och om vårt liv ihop hur vi träffades och sen hela fadderullan med hus och barn och djur.. =)

• thalia82

jag funderar på att köpa en riktigt bra ryggsäck på sådär 60-70 liter, ett trangiakök och lite annat smått och gått i samma tema.
    Min m2b använder aldrig slipsnålar, manchettknappar, klockor eller annat som brukar föreslås, och eftersom vi båda gillar att fjällvandra (fast det tyvärr inte blivit av mer än ett par gånger under våra snart 8 år tillsammans) kan det vara en kul grej. Vi har hittills lånat ihop utrustning när vi varit ute, men det kan ju vara kul med egen.
    Jag funderar dessutom på att gömma den för honom, och så får han ledtrådar, kartor och liknande för att hitta den. Då blir själva överlämnandet en extra present. Han gillar sånt... Ska se om jag kan klura ut lite koordinater, så får han dessutom använda gps:en. Då blir det ännu bättre.

• MrG

Vi har gjort en pakt på att inte köpa något just då, utan spara det tills när det kan vara mer överraskande och vi inte är lika övervälvda av intryck.

Och är inte morgongåvetraditionen från början bara tänkt till bruden?

Har du inget som känns köpt med självklarhet och hjärtat, tycker jag inte du ska behöva oroa dig för att skippa det.

• Karis Annelie

man behöver faktiskt inte köpa morgongåva o sånt alls... Det är inte så vanligt, det är bara på bröllopsforum jag ens hör talas om det

• thalia82

MrG:
    Jo, morgongåvetraditionen är från början tänkt för bruden, och skulle vara så dyrbar att hon skulle kunna klara sig ekonomiskt om mannen, dvs familjeförsörjaren, dog. det kunde vara dyra smycken, mark eller till och med bygnader.
    Nuförtiden är det ju inte så att mannen drar in pengarna och frun föder barn och lagar mat i hemmet, så på det viset är hela idén med morgongåvor förlegad.

personligen tycker jag att det är upp till var och en om man vill ge morgongåvor eller inte. Själv tycker jag att det är kul att ge bort presenter, och det skulle kännas fånigt om jag får en present av min älskling, men inte har något till honom. Speciellt efter de kanonbra presenterna jag fick när jag fylde år! :)

• brud 11/11

jag ska köpa ett USB minne i form av ett hjärta som jag ska lagra bilder på oss genom vårt gemensamma liv...
    Det är gjort så fiffigt att man kan hänga det runt halsen på honom när man ger det så att det hänger precis över hans eget riktiga hjärta...

• lillybrud

Jag har gjort en "Jag-älskar-dig-bok". 60 sidor från Fotolabo, hårt omslag pris ca 400 kr med frakt. Fick den idag efter 1,5 vecka. Är mycket nöjd och hoppas att även han kommer att bli det.

Först hade jag tänkt köpa en whisky-provarlåda, men han är tyvärr inte så förtjust i whisky. Dessa finns på Systemet:

Denna finns i ordinarie sortiment
    10466 Macleod's Scotch Whisky Trail, 6 fl à 50 ml: 300 ml, 252,00:-
    (Lowland - fruktig, sötma vanilj / Skye - fruktig, lätt rökig, toffe / Speyside - elegant, lätt rökig / Island - sherry, torr, rökig / Highland - rökig,fyllig,kryddig,salt / Islay-fyllig, rökig, pepprig,tjära)

I beställningssortimentet finns:

80379 Glenfiddich Whiskyprovarset,3 fl à 200 ml: 600 ml, 299,00:-
    (Ancient Reserve 18 Years, Solera Reserve 15 Years, Special Reserve 12 Years)

70920 Raw Cask Miniatures Collection,6 fl à 50 ml: 300 ml, 697,00:-
    (Glenrothes 1969, Glencadam 1971, Lochside 1981, Linkwood 1989; Longmorn 1990, Tormore 1990)

70406 Old Malt Cask Islay Miniatures, 4 fl à 50 ml: 200 ml, 549,00:-
    (Bunnahabhain 16y, Caol Ila 26y, Laphroiag 15y, Port Ellen 19y)

Svar på tråden Vad skall man köpa till mannen på bröllopsdagen??