• Whirlie

Tips på klassisk tekanna i porslin

Vi tänkte önska oss en tekanna och matchande koppar i bröllopspresent. Vi vill ha en klassisk takanna av "engelsk" typ, rund med pip. Det enda jag kan hitta är en massa kreationer i metall och glas som antingen är kantiga och moderna eller asieninpirerade. VAR kan vi hitta en snygg tekanna? Och VAR kan vi sedan hitta snygga koppar som matchar?

HJÄLP!

• Svar på tråden Tips på klassisk tekanna i porslin
  • Lena+Mattias=sant

Har du tittat på Åhlens och IKEA?

• MaryamZ

jag köpte faktiskt en tekanna m matchande muggar till på åhlens, det var ju för ett tag sen, men vet att serien finns kvar... bara att färgerna har bytts ut. Det är lite Höganäs stuk på serien, jag köpte min i ljusgrå o tror att den färgen fortfarande finns.. fanns även i svart, beige... o nån mer. Lycka till!

• Whirlie

TAck!

Då måste jag kolla det i helgen!

• Linum

Det finns ett engelskt mrke som heter Denby. Jäeefina tekannor (kostar 800 kr tror jag). Det finns koppar till dem också. Du borde kunna hitta dem i välsorterade thebutiker.

• Brud våren 2008

The-huset har STORT utbud och fantastisk service. Värt ett besök!
    Kungsgatan 51.
    www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx&wflWhite=1a1b&wflPink=4a&vad=te-huset&var=kungsgatan%2c+stockholm&Vkiid=uVadiDHHKDKqlW1MuYn0iA%3d%3d&Vkid=10931693&isAlternateNumberResult=False

• Mrs H (fd 4:e Maj)

Kolla engelska marken som Denby, Churchill och Wedgewood hos Cervera etc.

• thalia82

Om inte Uppsala är för långt bort ka jag rekommendera Tehörnan i Forumgallerian eller Bönor och Blad på Stora Torget. De har oftast många olika varianter att välja på, och något faller er säkert i smaken!

• leroy

I gamla stan så hittar du chaikhana

www.chaikhana.se/

Jag tror kanske att de överlag har asiatiska tillbehör men det är inte omöjligt att de har något som passar. Om inte annat kan man gå hit och köpa te när man väl har sin tekanna. chaikhana är något utöver det vanliga vad gäller sortimentet.

• Huffe

Håller med tidigare inlägg om Denby-kannan. Jag bara älskar den klassiska modellen de saluför, den är både vacker och funktionell. Köpte min i svart på NK och har använt den varje dag sedan dess.

Svar på tråden Tips på klassisk tekanna i porslin