• Thihi

Vad tycker ni?

Jag har tackat ja till att vara tärna.

Inget angående kostnader har nämts, men nu efter att klänningen är vald kommer ekonomifrågan upp. Klänningen är jättedyr och inget som jag skulle ha valt om jag fått bestämma helt själv. Sedan kommer ju kostnader såsom, skor, bh, håruppsättning, smink, blommor ev smycken mm. Suck....va tycker ni? Ska jag som tärna betala allt detta? Önskar att jag frågat innan jag tackade ja..

• Svar på tråden Vad tycker ni?
  • bride2be!!!

Jag hade tyckt det vore en stor ära att bli tillfrågat om jag ville vara tärna.

MEN har hon valt klänning till dig som du MÅSTE ha tycker jag hon/dom skall stå för detta. Bh, skor och smycken tycker jag man kan stå för själv - du hade väl behövt detta om du var bjuden i bröllopet som en "vanlig" gäst???? Om hon vill ha specifica smycken får ni väl diskutera detta. Blommor står hon för antar jag. Om hon "kräver" att du skall bli sminkat och fixa håret hos en frisör borde hon stå för detta oxå. Men detta är bara min mening

• Bruden blå

Frågan är svår att diskutera, men egentligen ganska lätta riktlinjer om du frågar mig, dvs den som väljer betalar. Om bruden vill att du ska ha specifika kläder, skor håruppsättning mm så får hon betala, men om du får välja själv så får du betala.

• Äntligen Fru!

Jag håller med Bruden Blå.

Har hon uttryckligen sagt att du ska stå för hela kalaset? I så fall tycker jag att det är heltokigt. Jag hade aldrig krävt det av min tärna. Jag tycker det är fel av henne att hon inte har kollat detta med dig innan. Men att betala dyr klänning, håruppsättning och bukett - neeeej det tycker jag absolut inte är ok!

• Blivande fru_Brandfors

Jag var tärna på min systers bröllop Då kom vi överens om att vi betalade hälfen vars =0) Tyckte det var smidigt Man har ändå så mkt o betala när man gifter sig *s* Men om hon vill att du ska betala Så kan hon jue inte välja den "dyraste" klänningen Utan o fråga dig först

Lycka till

Nu mera Fru Brandfors

• Raspberry

Håller med ovanstående!

Om brudparet specificerar exakt vilka kläder, skor och smycken du skall ha och att du skall ha proffessionell make-up och håruppsättning så får ni diskutera igenom vem som betalar vad. Verkar inte rimligt att du står för det om det är saker du själv inte valt.

Har du däremot frihet att själv välja klädsel, givetvis inom angiven klädkod för bröllopet, så gäller för dig samma som för alla andra gäster.

Blommor, dvs tärnbukett gissar jag att du syftar på, skall du inte stå för. Det gör brudparet.

Svar på tråden Vad tycker ni?