• Miiiiia

Samma datum på allt

Har fått lite fnatt på ett visst datum.

Min sambo och jag blev tillsammans 020728
    Vi förlovar oss på femårsdagen 070728
    Jag vill gifta mig på tioårsdagen 120728 som lyckligtvis infaller på en lördag.

Är det nån mer än jag som vill hålla mig till ett "heligt" datum eller sprider ni ut det?

• Svar på tråden Samma datum på allt
  • marranmi

om det passar er så kör på det.. jag skulle inte orka vänta bara för att få datumet sådär... ens datum blir ju "magiska" ändå...

• marranmi

plus att man får ju fler dagara att fira om man sprider ut det = fler dagar med anledning till extra god mat och mys..

• Bruden blå

Vi sprider ut det, jag skulle aldrig haft tålamod och vänta in datum så. Men lite speciellt med datum har vi ändå.
    Vi förlovade oss på mannens födelsedag och vi gifter oss den månaden som det är 10 år sedan vi träffades, inte på dagen, men hyffsat nära ändå.

• Miiiiia

Jag hinner säkert ändra mig, men just nu verkar det så roligt. Dessutom är det inte aktuellt med giftermål förrän om tidigast 5 år och vore det roligt med samma datum

• pickolina

Hmm, det enda jag vet är att jag skulle undvika födelsedagar och högtider. Men många kör ju på sådana datum med. Jag skulle aldrig göra det dock.. Annars är jag inte direkt den som bryr mig om datum på det sättet...

• marranmi

jag var också helt inne på speciella datum från början och ville förlova mig på vår 6 1/2 årsdag för den dagen gifte sig min farmors föräldrar (hade en väldigt nära kontakt med farmor) och sedan gifta mig ett år senare, på min farmors födelsedag (hon är död sedan ett år) tillika vår 7år och 3månadersdag... med detta var det då tanken att vårt blitillsammansdagsdatum skulle återkomma hela tiden plus att jag föddes på det som var min farmors vigseldag... men min m2b tyckte det blev lite krystat och jag har valt att hålla med plus att jag inte ids vänta till nästa år för att förlova mej men roligt ändå att "vårt" datum är återkommande i släkten...

• Tyche

Vi har oxå "allt" på samma datum. Det är mysigt att vänta in oxå. 1 oktober är vårt datum och vi gifter oss på vår 10 årsdag! Vi testade t o m plus den 1/10-04 med vår son

• Miiiiia

Haha! Hur gick det med sonen då?

• Tyche

Han kom, som tur var, efter 9 månader och inte ett helt år

• jocelyn

Jaa..litegrann är det nog så. Vi förlovade oss på vår 3-årsdag (som par) och hoppas kunna gifta oss på 5-årsdagen...

Vi får se hur det blir!

• Lena+Mattias=sant

Vi körde samma siffor på förovnignsdag och vigseldag

050907 resp 070509 trots att det sista var en onsdag

• mooogn

Vi tänkte ha samma datum men då skulle vi vara tvungna att vänta till 2009 innan vi gifter oss - det orkade vi inte

Årsdagen och förlovningsdagen är samma datum men bröllopsdagarna kommer vi att fira nyårsafton framöver

• Carma07

Vi har samma datum. Blev tillsammans 18 augusti 1999, förlovade oss 18 august 2002 och gifter oss 18 augusti 2007. Det blir vår 8-årsdag och vår 5-års förlovningsdag. Vi har alltid "firat" vår dag och tycker den känns speciell.

• prickig

Om det nu passar er att vänta så länge så varför inte.

Själv vill jag gärna sprida ut det lite mer. Vi träffades 17 dec, jag fyller år 2 januari och lägg dessutom till julafton och det blir lite mycket. Nu kommer vi nog trots det förlova oss ungefär samma tid då vi har en speciell resa inplanerad över jul och nyår och sambon har hintat lite... Men gifta mig, näe det vill jag gör under sommarhalvåret!

• A n n i s e n  25/8-07

Känns inte alls viktigt att ha samma datum.

Vi förlovade oss i augusti och gifter oss i augusti, det är enda likheten och beror på att just augusti är vår favorit månad.
    Skulle aldrig gå och vänta om vi var giftassugna på att rätt datum skulle infinna sig, det kan ju ske saker som kommer emellan så det i slutändan ändå inte blir datumet man tänkt sig...

Lycka till

Svar på tråden Samma datum på allt