• Lioness *förlovad*

OT Present till pappa 50 år

Hej!

Hoppas någon kan tipsa mig om vad jag kan ge min pappa som fyller 50 om en vecka!

Saken är den att det dels inte får kosta så mycket, dels har han och hans fru redan så mycket prylar och grejer att de inte behöver någonting alls... De ska åka iväg på en semesterresa lite senare, men att ge bidrag till den känns inte riktigt bra.

En äldre släkting hann före mig och ska scrappa ett album med bilder från hans liv hittills och jag har bidrgit med idéer och foton till det.

Tips, idéer?

• Svar på tråden OT Present till pappa 50 år
  • Karis Annelie

Vi gav vår pappa en resa till england för att gå på en stor bilentusiastträff där. Det kostade mycket, men vi var många som var med på den rpesenten också...
    Upplevelser är alltid bra presenter...

• gota

Jag brukar fylla korgar med god mat, dryck mm som jag vet att personen gillar. Förra året gav jag en korg med ostar, kex och vin - uppskattat!

• Lioness *förlovad*

Tack för svaren! :)

Upplevelser är tyvärr inget alterntiv eftersom det skulle bli alldeles för dyrt, däremot tycker jag att en korg med "godsaker" är värt att fundera lite på...

• Karis Annelie

ja det där har jag gjort en gång till jul!! Pappa fick en korg med ölkorvar, jordnötter, mandlar, godis han gillar, och flera olika sorters öl! tog sisådär 15 olika sorter, lite ölprovning hihihi

brorsan fick också korg med massa olika godis, några fåniga larvleksaker, och en BigPack med hans favvosmak (ja jag fick ha paketet lite öppet in i det sista så jag kunde hämta glassen ur frysen och lägga in och sen tejpa igen några minuter innan han fick det)

• Miamaja

Skriv en sångtext till honom på en eller flera välkända melodier. DEt går bra att byta melodi efter varje vers.
    LÅt den handla om hans liv.
    Upplevelser behöver inte vara dyra. Åk med honom till ett mysigt ställe ta med picknick och umgås med bara honom en dag. Promenera, gå på ngt utställning, fiska, gör ngt som han skulle uppskatta att göra med bara dig. Hur ofta umgås du m honom på tu man hand?

• Too Be  gift nu

En korg tycker jag också är en bra idé !

Man kan ju ha ett litet tema om han gillar något speciellt som golf, bilar eller någon sport.

• Tian

Min pappa fick ett smycke, han är Morfar, så vi beställde ett halsband med en silverbricka "Morfar".
    www.alskadebarn.se , men det finns ju fler!
    Skriv; Bäst, Carpe Diem, eller varför inte "50"?!

• Lioness *förlovad*

Tack för alla svar!

Jag tror nog det blir en korg av någotslag, nu när jag har funderat lite. Pappa är sportgalen, så om nån har förslag på skojiga grejer att lägga i korgen tar jag gärna emot tips.

Picknick eller fisketur hade annors varit en jättebra idé, men vi bor så långt ifrån varann (70 mil) så när vi ses är allt planerat i förväg.

• Dallas

Titta på www.coolstuff.se där kanske du hittar nåt att lägga i korgen. Leveranstiden är 1-4 dagar.
    Annars finns ju dvd med sporttabbar, har sett den på Coop mfl
    Golfbollar, flugsmälla i form av tennisracket

Svar på tråden OT Present till pappa 50 år