• Malmöf­licka
    Äldre 23 Jul 18:02
    10355 visningar
    6 svar
    6
    10355

    Möhippa tema "jorden runt"

    Jag ska planera hippa för en kompis och har en idé om att ha "jorden runt-tema" under dagen. Jag vill ha förslag på aktiviteter!

    Mina förslag:
    Göra sushi och äta till lunch.
    Afrikansk dans (eller annan dans).
    English afternoon tea på eftermiddagen.
    "Italiensk afton" på restaurang.

    Jag blir glad för alla förslag!

  • Svar på tråden Möhippa tema "jorden runt"
  • the french frog
    Äldre 23 Jul 18:06
    #0

    franska ostar och baguette hemma efter restaurangen!

    varför inte gå till en fotograf o fota en kalender när hon är utklädd till olika nationaliteter? vi gjorde liknande men med olika årtionden hos Åsa på ozdeleau.com, superfint o jättekul! men det finns säkert massa andra fotografer som gör sånt oxå om hon är bokad...

    kul idé ni har!

  • sommar -08
    Äldre 23 Jul 18:07
    #0

    Ett förslag är t ex finsk sauna med dopp innan (kan ju vara badtunna, blir inte lika kallt då ;)). Kanske med en öl till för att få den rätta finska känslan :).

  • Malmöf­licka
    Äldre 23 Jul 20:19
    #0

    Bra idéer! Kom gärna med fler!

  • Fillif­jonkan­80
    Äldre 23 Jul 20:31
    #0

    Gud vilken rolig idé, hoppas att du är min väninna ;)

  • Nyårsb­rud 06
    Äldre 23 Jul 20:55
    #0

    Hej,

    Jag hade Jorden Runt tema på min hippa och den var kanon! Jag hann med en hel del länder.... utklädd till en skitig backpacker ;) Fick en liten packlista, åkte hem till mig och hade 10 min på mig att packa ihop allt... (Lätt som en plätt!) Tandborste, Matskedsmått, Hammare, Salt, Ficklampa etc...

    USA - Amerikans frukost
    TYSKLAND - Hitta ngt Tyskt på Möllan = Wienerkorv
    MEXICO - Tequila (Matskedsmåttet kom till pass, men hade råkat få med mig ett teskedsmått... salt + en citron som jag oxå fick fixa på möllan)
    IRAK - Laserdome (Ja, jag vet, låter väldigt hemskt!)
    SPANIEN - Tjurridning (Laserdome)
    JAPAN - Sumobrottning (Laserdome)
    ITALIEN - Gladiator duell (Laserdome)
    INDIEN - Mission Impossible (Laserdome)
    FINLAND - Sauna (Lasaerdome)
    LIBANON - En superb buffe på "Falaffel No1" (Rekommenderar jag varmt! Supergott och billigt!!!)
    CUBA - Salsa lektion
    BELIZE - Öppna kokosnöt (även inhandlad på möllan) och sjunga... Far jag kan inte få....
    SVERIGE - Poesi stund och göra sig i ordning.
    GREKLAND - Supergod middag på YAZO!
    IRLAND - Lite öl på Fagans

    Hade en super rolig dag/kväll! Kanske en och annan ide till dig ;)

    LYCKA TILL!!!

  • Äldre 4 Jun 15:18
    #6

    Jag anordnade en möhippa förra sommaren där bruden skulle gifta sig med en italienare, därav italienskt tema Skrattande Vi köpte blåa t-shirts till alla deltagare och tryckte dem själva med strykjärn som fotbollströjor. Alla fick sitt namn på framsidan och baksidan hade datumet de skulle gifta sig - 13. Under möhippan så drack vi bara prosecco och sen på kvällen så gjorde vi pasta from scratch tillsammans!

    Vill också tipsa om en rolig hemsida som en kompis och jag har gjort, hoppas ni inte har nåt emot det... Massa tips och inspiration för möhippor Solig www.fixamohippa.se

Svar på tråden Möhippa tema "jorden runt"