• Giiirly

Möhippa, lång väntan...

Sambon hade sin sexa för en månad sedan o jag väntar fortfarande på min, om det ens blir någon?!
    Pratade m min syster idag som också är tärna. Hon va lite fundersam o undrade varför den andra tärnan ej kontaktat henne ang hippan.
    Jag ska självklart inte lägga mig i men det gör mig en smula ledsen att min syster ej får va me. Detta e inget hon bara säger, det vet jag. Vet inte hur jag ska tackla det, vill ju inte att hon ska bli bortkörd. Jag ska ju helst bara gå o vänta... Hur hade ni gjort?

• Svar på tråden Möhippa, lång väntan...
  • lilly85a

hHej

Jag väntar oxå på min.. Min tärna som är min bästa kompis tror jag inte riktigt har tagit det på allvar då hon inte Vad jag vet har planerat något, och om det händer det något så blir det samma vecka som vi gifter oss.. blirt lite ledsen på henne oxå..

Lilly

• Giiirly

Tjejen som anordnat det har full koll det vet jag men jag vill ju gärna att hon delar me sig till dom andra två tärnorna, bla min syster.

Jaa, väntan e lång :)

• lilly85a

min är ju ensam tärna men har fått numrerna till alla våra genemsamma vänner och bland annat till min allra allra bästa vän lovade att hjälpa henne men vågar inte ta över..

• Madelensh

Kan inte din syster kontakta hon som ska fixa möhippan??

• Anna_Sol

Jag förstår inte hur man så stenhårt kan förvänta sig en möhippa? Är det därför brudar väljer att ha tärnor??? En hippa gör man väl för att man vill, inte sjutton ska bruden hålla på att ge nummer till högeroch vänstertill tärnan som att det vore underförståttatt hon MÅSTE fixa en hippa? Då är det ju inge kul längre.

Det är klart att det är kul att bli "hippad" men det är ju för sjutton inget ni kan FÖRVÄNTA er....

• Giiirly

Nä men nu VEEEET jag att jag ska få ha en hippa. Mig hade det kvittat och jag förväntar mig ingenting.
    Gnälltant

Jo, jag valde nog tärnor efter dom som har bäst fantasi...:P
    Min trådstart yrkade på att min syster blir utanför. punkt.

• 11 augusti

Giirly:
    Det kan inte vara så att din syster spelar teater då? Hon kanske visst är invigd, men inget vill berätta? Man får vara beredd på det mesta i bröllopstider...

• Giiirly

Mja, okej... Sambon, tärna nr 3...dom kan nog spela teater. Men inte lillsyster, hon menade det hon sa...faktiskt.
    Jag sa till henne att ringa tärna 1, som håller i allt.
    När hon berättade så sa hon det att jag egentligen inte ska ha någon som helst info osv. men detta är verkligen sant...

Ja ja, som sagt, jag sa till henne att ringa så det e upp till henne själv egentligen. Tycker bara inte om när vissa bestämmer mer än andra

• Anna_Sol

Giiirly

Hur sjutton kan du veta att det blir en möhippa ens om du skriver i TS; "Sambon hade sin sexa för en månad sedan o jag väntar fortfarande på min, om det ens blir någon?!"

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt om jag tog ditt inlägg ordagrant, jag skulle kanske inte gjort det.

Jag tycker det är otroligt omoget och barnsligt att kalla mig gnälltant bara för att jag ifrågasätter något, i första hand en företeelse.

• Whirlie

Det kan nog vara bra att signalera att du vill ha din syster med på hippan. När min sambos syster gifte sig opponerade sig svärmor lite (som jag har jättebra kontakt med) eftersom "släkt och familj inte ska vara med på hippan". Jag och hans syster har dock bra kontakt, man skulle nog kunna säga att vi är vänner. Så jag bad min m2b att prata lite med henne angående vad hon tyckte, han utgick ifrån frågeställningen om han skulle vara med på svågerns och puttade in frågan om mig så där i förbifarten. Men det var så klart inga problem och allting slutade med att jag planerade den.

Det jag vill säga är att av någon konstig anledning är det inte självklart för alla att bjuda in släktingar.

• Mrs*N* 18/8

Jag sitter och har lite ont i magen nu.. misstänker att det lär dyka upp någon har idag.. den kvinnliga intuitionen :p

• Cheysa

haha samma här! misstänker ngt idag min tärna ee sjuk men vill sååå gärna komma idag och kolla på klänningen som kom i veckan...(jag är ledig fredag lördag från jobbet)
    Dessutom har min m2b fått "konstiga" telefonsamtal från mina kompisar..;)

Ang din möhippa så är det inte du som ska hålla i den, förstår att din syster är sårad, lättaste ee jue om den som håller i hippan pratar med blivande brudgummen om vilka som bör bjudas till möhippan.

• Mrs*N* 18/8

DET HÄNDER IDAG!

Fick precis ett telefonsamtal, gå in och duscha och raka benen. Ta fram sopborsten och sätt in kaninerna!

Herregud vad ska hända?!?!

• theodor04

Jag bad min sambo att informera tärnorna om att alla skulle vara bjudna och verkligen alla (kanske inte tant Hulda 96 men sambon gick igenom listan och berättade vilka som borde bjudas in). Mina tärnor vet inte hur bra kompis jag är med min sambos kompisars tjejer eller andra enstaka kompisar som jag umgås med jättemycket. Det slutade med att 18 tjejer slöt upp och det var säkert 5-6 som inte hade träffat någon alls.

Jag förväntar mig verkligen en möhippa!!! Jag skulle bli ASBESVIKEN om ingen hade tid/orkade inte eller struntade i det.

Självklart ska man få en möhippa, likaväl som man ska få presenter på bröllopet!!

• rottizz

jag väntar fortfarande på min... bara en vecka kvar nu =(

• Jeenny

Mrs*N* 18/8: Hoppas du har en trevlig hippa!! Vill höra sen hur ni hade d ;)

• Giiirly

Blev hippad förra lördagen o det va en riktigt bra dag. Från början till slut.
    Men precis som jag nämnt tidigare, min syster va inte involverad. Alltså, min m2b fick ta saken i sina händer för att tärna nr 1 inte ville ha me min syster (detta kom fram efteråt o hon hade alltså tänkt o strunta i en hippa. )
    så tärna nr 2 o min syster lyckades komponera denna dag på tre dagar. Som sagt, dagen var underbar MEN eftersom det blev m så kort varsel kunde ingen av mina vänner o dom andra i min ålder som e bjudna komma. Det har gjort mig riktigt, riktigt besviken. I stället för att vi skulle varit 16st blev vi tre... Jag försöker tänka på dagen i sig, att den var toppen o trots minimalt m tid så blev den lyckad (min syster nämnde att hennes goda övertalningsförmåga gjorde så att dom fick boka dom valda aktiviteterna trots att det egentligen var fullbokat!)
    hur hade ni tacklat denna situation?

Svar på tråden Möhippa, lång väntan...