• mrs_lundahl

Det e väl inte konstigt ?!

Vårat bröllop kommer att ske på Nyårsafton och festen kommer alltså även bli en nyårsfest.
    Tanken var att vi skulle ha en bar med självkostnadspris som skulle innehålla en massa olika saker, men nu kom ja o min syster på tanken att man istället kunde ha kuvert pris till 200 kr per person. Istället för att folk behöver ha me sig pengar oså.

Ja själv tycker de e en bra ide o i detta pris så kommer de juh ingå en hel del, mat, massa dryck, champagne till tolvslaget m.m
    Men min sambo tycker de e konstigt att ta betalt av gästerna... men man lägger juh annars ner en hel del pengar på en vanlig nyårsafton...

Vad tycker ni?
    Är de konstigt att ta kuvert pris?

• Svar på tråden Det e väl inte konstigt ?!
  • missZapon

Håller nog med din sambo i det här fallet.
    Kuvertavgift har diskuterats många ggr här på BT och det kan ses som både snålt och stötande.

Mycket bättre med betalbar. då betalr var och en för sitt, och ni bjuder ju på mat och fest!

• Bruden blå

håller med din sambo, gillar inte kuvertavgifter på bröllop, det rimmar illa tycker jag. bättre med bar till självkostnadspris.

• brud_aug08

Tycker också att bar till självkostnadspris är "bättre"!

• Äntligen Fru!

Jag håller med ovanstående talare. Mycket hellre betalbar än kuvertavgift! Om ni väljer mellan dessa två alternativ tycker jag helt klart att ni ska köra på betalbaren.

• jagärsåkär

Ta inte kuvertpris, ha mkt hellre betalbar. Alla gäster vill ju inte dricka en massa i baren, skönt för dem att slippa betala för det.

Att bjuda folk men be dem betala för sig, även om det är en del av kostnaden, tycker jag är ofint.

Jag hade hellre haft ett enklare bröllop än att inte "bjuda på riktigt".

• september22

Tycker också att det är trevligare med betalbar än kuvertavgift. Dessutom kan ni kanske slippa en del fylla och en massa halvdruckna flaskor som står överallt om gästerna får betala för sig.

• Lena+Mattias=sant

Jag tycker mycket bättre med pris i baren än kuvertpris så man slipper sponsra någon annans drickande om man dricker lite

• lilla lyckliga jag

JAG TYCKER ABSOLUT INTE ATT DET ÄR KONSTIGT! SJÄLV HAR JAG VART PÅ MÅNGA KUVERTFESTER OCH TANKEN HAR ALDRIG SLÅTT MIG ATT JAG SKULLE "SPONSRA NÅGON ANNAN".
    OCH OM DET NU SKULLE VARA SÅ SÅ ÄR VÄL DET INTE HELA VÄRLDEN!! I REGEL GÖR MAN JU AV MED 200 KR PÅ NYÅR ÄNDÅ.

GÖR SOM NI VILL!

GRATTIS OCH HA ETT UNDERBART BRÖLLOP!!

• Lena+Mattias=sant

lilla lyckliga jag: har de kuvertfesterna haft fri bar efteråt?

• mrs_lundahl

det kommer absokut att vara fri bar...

• mooogn

TS: I min umgängeskrets skulle nog inte kuvertavgift vara okej. När vi bjuder på middag eller ställer till med fest så står värdparet för allt. Gästerna kan däremot lägga en lite större slant på gåva till värdparet (fy 17, det låter som om jag bor i Djursholm! ).

20071231: Precis vad jag skulle länka till!

• Bröllopstokiig

absolut inte konstigt med kuvertavgift, men här är en till som tycker det är bättre med betalbar! då får var och en välja alkoholmängd och därmed kostnad själv (jag blir lätt partisk när det gäller sånt här eftersom jag inte dricker - tycker de som gör det kan betala det själva... :) )

• fröken pixie

Nej, jag skulle inte välja kuvertavgift. SKulle själv tycka att det verkade konstigt om jag blev "bjuden" på sådan fest.

Svar på tråden Det e väl inte konstigt ?!