• Vippy

äppelcidervinäger...

...kapslar tänkte jag börja med idag, kombinerat med att fortsätta äta mindre portioner och nyttiare mat och mer regelbundna måltider (frukost, lunch, mellanmål, middag, mellanmål...). Hur länge ska man ta äppelcidervinägerkapslar? Har köpt en burk med 90 st och man ska ta 3 om dan... borde jag känna effekt efter den kuren?

• Svar på tråden äppelcidervinäger...
  • miffolina

Jag vill inte vara den som är den, men äppelcidervinäger har väl inte bevisats vetenskapligt att de har en effekt? Troligtvist kommer du att gå ner i vikt för att du satsar på sundare matvanor (släng på lite motion också) än tabletterna i sig. men visst kommer du att få effekt på 30 dar om du lägger om din kost :)

• Vippy

Jag ska absolut motionera också, har satsat på 3 ggr i veckan + vardagsmotion nu i sommar men sen har vi ju det här med att lägga om maten också som jag jobbar på... Nej, äppelcidervinäger kanske inte hjälper, vi får se, tyckte att det var värt att prova och se om det ev. ökar förbränningen.

• miffolina

Ja, förhoppningsvis går du inte UPP i vikt av att käka äppelcidervinäger, och om det ger dig en placeboeffekt att få dig att känna dig motiverad att köra på, så är det ju helt okej!

Men det är ju ofta så, med såna där magiska (hälsokost -grunkor)preparat, att de rekommenderas att tas i samband med ändrad kost och motion, vilket leder till viktminsking, men sen återstår det att se om huruvida det är vanorna eller preparatet som är hjälten.

Hoppas det funkar för dig iaf :)

• Vippy

Tack Miffolina.

Min tanke är att kapslarna ska hjälpa till att minska sötsuget och sen när jag slutar med dem kanske det liksom har blivit till en vana att inte äta så mkt sött så att jag lättare kan stå emot suget i fortsättningen...

Svar på tråden äppelcidervinäger...