Blir 2mm tjock ring klumpigt på fingret?
Ja, ni ser ju ämnesraden . Har kollat på Titanringar.com och gillar deras ringar men skulle vilja veta hur de känns att bära.
Ja, ni ser ju ämnesraden . Har kollat på Titanringar.com och gillar deras ringar men skulle vilja veta hur de känns att bära.
Min ring är 2,6 mm och det är ingen fara. Tyckte det var lite tjockt i början men man vänjer sig snabbt!
menar du kanske cm?
jag tycker iallafall inte att 2mm är särskilt tjockt, varken på höjden eller bredden.
kanske ska tillägga att mina ringar är 2,2mm höga och 2,5mm + 3mm breda
Tack för era svar . Underlättar verkligen, vill ju inte känna att ringar man ska ha resten av livet är obekväma.
Men ni måste såklart KÄNNA hur de känns på just ER innan ni bestämmer er. Sedan är det ju helt klart en vanegrej också.
Lisa1:
Ja så klart, men problemet är att Titanringar.com endast finns på nätet (eller Härnösänd men är lite långt att åka).
Lisa1:
En fråga (såg att du var kunnig på detta område i en annan tråd). Är 2mm högt/brett vanligt på ringar?
Jag har en 2,2 hög forlovningring (4 bred). Vil inte rekommandera det. Lite obekväm ja, men mest det att den blir mycket repig - får putsa den ofta om den ska va blank, om du forstår...
Min förlovningsring och vigselring är lika mycket tjocka (2.3 mm). Däremot är förlovningsringen 5 mm bred och vigselringen är 4 mm.
De är inte alls besvärande att bära, ifs alla har inte samma benstruktur i fingrarna. Så om något passar bra på mitt finger så behöver det inte betyda att de passar lika bra på någon annans.
Min vigselring är 1,8 mm hög. alldeles perfekti min smak, 2 mm hög hade absolut inte stört mig höjdmässigt.
Men går man över 2 mm så skulle jag börja tycka det känns för mycket. har provat ringar som varit 2,2 och 2,6 mm höga, 2,6 är definitivt för tjockt för mig och 2,2 ligger på gränsen, det funkar, men känns lite för mycket.