• JonJon

Blödning när ägget fäster....

Hur många här har egentligen varit med om att det kommit en liten blödning när det befruktade ägget fäster i livmodern? Jag har alla möjliga symptom på graviditet, hade nästan ställt in mig på att jag var gravid, tills jag för en halvtimme sedan upptäckte en liten sparsam blödning. Jaha, tänkte jag då, mens.... Men sen kom jag att tänka på denna blödning som man hört en del om och hoppet väcktes igen. Skriv och berätta snälla!

• Svar på tråden Blödning när ägget fäster....
  • sunflower

Jag fick en liten blödning precis på dagen när ägget skulle fästa på livmodern. Tyvärr så fick jag min mens några dagar senare, och jag fick förklarat för mig att min blödning inte var en nidationsblödning, man kan alltså få en blödning i allafall.

Jag håller tummarna för att det är en nidationsblödning du har!

/Sunflower

• Smygbrud

Någon lever på hoppet!!!!

Detta är något helt nytt för mig, det är ju för väl att man inte är för gammal för att suga upp ny kunskap!!

Jag håller tummarna ihop med Sunflower!!

Sus

• JonJon

Nu har jag gett upp... Fast det känns inte så farligt det var ju faktiskt första försöket. Jag är glad att min sambo äntligen VILL försöka och svävar på små rosa moln bara av det! Synd bara att man måste ha mens innan man kan börja försöka igen...

• Blivande brud

Hej
    Nu blir jag nyfiken också på detta med blödning, har inte hört detta innan.
    Jag har ju ätit Provera för att få igång min menstrationcykel och nu har jag äntligen börjat ped Pergotime som ska göra så att jag få ägglossning. Man äter detta i mellan den 5-10 cykeldagen sedan ska man vänta till lite och mellan den 13-22 ska man ha det lite extra mysigt för att hoppas på det bästa.
    Nu har jag ätit klart detta och dagen efter alltså den 11 cykeldagen fick jag en lätt blödning , som sedan dagen efter var nästan borta.... kan det vara något sådant dåå eller det kanske var för tidigt .
    Hoppas att det r någon som förstår vad jag menar då det är svårt att förklara så här.

• Jensan

Jag fick en sådan blödning precis när ägget fäste. För mej var blödningen inte så riklig och ganska ljus, men den höll på runt 3 dagar. Jag trodde därför att det var min mens. Nu är det bara 3 veckor kvar tills bebisen kommer, ojoj vad mysigt.

Lycka till med barnverkstaden.

• Jossa

Till blivande brud
    Kl.14:18 5/3

Jag är i precis samma situation som du.
    Har ätit dessa kurer i ca 1/2 år nu.
    Du sa att du hade fått en blödning. Men hade du inte fått mens av Provera?
    Om du är gravid kommer det ingen mens fast att du ätit Provera. Förstår du vad jag menar?
    Om du är gravid så måste du ju ha blivit gravid förra månaden! Eller.? Fast då hade du ju inte fått någon mens.

Lycka till under dagarna 13-22.
    Vi höll på som små "kaniner" och hoppades på det bästa dessa dagar. Men jag hade aldrig haft någon ägglossning av Pergotime. Det trodde man ju.
    Vill inte göra dig nervös nu bara. Det var ju min kropp som inte ville.
    Så vi låg och hade det mysigt i onödan om man får kalla det så.!

Ett tips: Kör inte på varje dag bara! Hans spermier blir det ingen användning av i slutet av dagarna. Kör varanan el.var tredje dag. Det sa min läkare. Din har säkert sagt samma. Spermierna lever ju ganska länge i dig.

Stora lyckokramar till dig.
    Hör gärna av dig och berätta om det lyckades. För oss har det tyvärr inte hänt något än.

Kram

• Blivande brud

Hej Jossa

Jo jag får blödning av provera men de äter jag mellan den 16-25cykeldagen sedan ska då mensen komma och den 5mens dagen(cykel dagen) äter jag pergotime nu . Åt dessa i 5dagar och på min 5dag fick jag en blödning som varade i 3dagar men har slutat nu, vet ej varför jag fick det om det var något som var fel eller om jag kanske inte kan äta dessa. Nu är jag iallafall på den 15cykel dagen och vi myser för fullt här hemma. Dock inte varje dag för då blir man som en maskin, så jag håller med dig varannan dag är bra.
    Jag har inga större förhoppningar på att det ska bli någon bebis denna gång ,när man haft problem så länge så är det svårt att hoppas igen, på att turen vänder.

Hur har ni gått till väga nu då ? Om jag får vara nyfiken då det inte fungerade med pergotime för dig?

Känns bra att veta att det finna andra i samma eländiga situation ,fast ändå inte om du förstår vad jag menar...

Håller tummarna för er också.

Kram

• Anonym

Jag fick en blödning 10 dagar efter befruktning. Det är ganska vanligt. Det är inte som en vanlig mens utan lugnare.

Lycka till!

• Martina

Hej,
    Jag gifte mig 20/12 2002 och kvällen innan mitt bröllop blödde jag lite.
    Jag blev lite sur eftersom det varken är praktiskt eller romantiskt att ha mens på sin bröllopsdag.
    Dessutom kom blödningen lite tidigare än beräknad menstruation.
    Under bröllopsdagen gick jag omkring med en stor binda i trosan. När kvällen kom hade jag fortfarande inte blött så mycket.
    Jag trodde att jag stressat så mycket så att mensen kanske inte kommit igång riktigt.
    Tio dagar senare var vi i Thailand på bröllopsresa och trots att jag hade "PMS" besvär som ömma bröst hade jag fortfarande inte fått min mens. När jag även blev illamående gjorde vi ett test som visade positivt direkt.
    Jag är nu i vecka 16.

m

Svar på tråden Blödning när ägget fäster....