• Vippy

mage!

Jag är 160 cm lång och väger 57 kilo. Önskar gå ner till åtminstone 55, men det största problemet är magen, jag hatar den... den ser ut som en liten kulmage och känns dessutom svullen på något vis. Jag joggar och äter tre nyttiga mål om dagen + mellanmål. Men hur blir man av med magfettet? Hjälper sit-ups? Andra förslag?

• Svar på tråden mage!
  • miffolina

Mitt förslag är att börja tycka om din kropp!

• Vippy

Jag gillar den, förutom magen...

• Lena+Mattias=sant

Om den känns svullen kanskes det beror på att du inte tål något av det du äter,t ex mjölksocker.

• Becoming mrs F

Jag är normalviktig, men har också problem med magen. Jag gjorde det enkelt för mig och köpte ett par hemska trosor, shorts liksom, som håller in magen och hela stussen. Funkar toppenbra under klänningen! Finns på Lindex för 199 kr.

• gunnis

Jag hade också samma "problem" med att magen ofta kändes svullen och stor i förhållande till resten av min kropp. Men sedan jag slutat med (eller i alla fall dragit ner på) att äta bröd och dricka mjölk så har magen blivit mycket mindre!

• Vippy

Jag tror på det där med att ligga lågt med bröd, det finns ju t o m ett uttryck som heter just "brödsvullen". Mycket sallader och sånt i stället.
    Men, hm, min vikt (160 - 57) borde väl räknas som normalvikt?

• tattar-Emma

Du verkar väga normalt.

Provat GI? Har hört att kolhydrat binder vatten, själv fick jag plattare mage under några månader när jag sprang regelbundet + åt GI. Men det är som sagt mest som jag tror, vet inte säkert hur det funkar.

• 071023 2

jag tror också att det kan vara nåt i din kost som gör att magen är svullen.
    Ta bort mjölkprodukterna under en vecka för att se om det är laktos.

Tyvärr kan man inte punktförbränna... dvs att göra situps gör inte att bränner fettet just på magen.

Styrketräning - mer muskulatur som kräver mer energi och gör att du förbränner mer.

Konditionsträning (inga promenader utan upp i puls) - ger bättre kondition, bättre syreupptagningsförmåga som gör att du förbränner mer. Dygnet runt.

• Vippy

Hm, får nog bli såna där "hålla-in-magen-shorts" så länge i alla fall... är de på Lindex bra alltså?

• Draken81

Vad som hjälper mot svullen mage varierar otroligt mycket från person till person. För mig har det hjälpt att dra ner på sötsaker samt äta probiotika i tablettform. Nu är jag i alla fall inte svullen varje dag längre.

Fibrer är gasbildande och riskerar att förvärra det istället för tvärt om.

• Becoming mrs F

Vippy:
    Ja, shorten är toppen. Dom plattar liksom ut magen så att man ser lite smalare ut. Men, varning, dom är hiskeligt fula!! Du får byta om till nåt snyggare inför bröllopsnatten !

Svar på tråden mage!