• mön

Udda tranport för brudparet?

Vi gifter oss i Vellinge 2km från festlokalen.

Har aldrig varit så förtjust i bil eller häst och vagn. Tycker att det är för dyrt dessutom.

Vet någon alternativa sätt att bli transporterade som går på runt 1500, gärna humoristiskt eller romantiskt.

Någon som har tips eller idéer?

• Svar på tråden Udda tranport för brudparet?
  • Brud 4 augusti

Limousine kanske? ;) Häftigt, romantiskt och framförallt lyxigt.

• Västkustvigsel

Annonsera efter en tandemcykel och måla den vit och dekorera den med samma blommor som i din brudbukett.
    Sätt på en skylt med nygifta och knyt fast några burkar i ett snöre efter ..
    sedan är det bara att trampa iväg på eran första resa som gifta

Men glöm inte att fästa upp klänningen ordentligt.

• mön

Tack för alla tips
    Har gjort några undersökande samtal.

Några fler som har idéer?

• marranmi

helikopter? skottkärra? luftballong? hundspann? (funkar både sommar och vinter)traktorskopa? gräsklippare med vagn?

• www.evasleva.blogg.se

Varför inte gå? I kortege med alla gäster och kanske en spelman i spetsen?

annars gillar jag cykelidén. Fast din man kanske kanske kan skjutsa dig?

• Västkustvigsel

"www.evasleva.blogg.se" ..
    tanken med tandemcykel är ju att man skall hjälpas åt under denna första resa som gifta.
    Dela både det jobbiga lika mycket som det roliga .. sedan kan det nog få många längs resan mot festlokalen att dra på ?smilebanden? och det är ju aldrig fel att bjuda andra på ett gott skratt.

• mön

Ha ha ha....
    Jag skrattar till alla roliga förslag
    Luftballong vore ju kul, men om det är dåligt väder så ställer de ju in resan och bokar om den till annan dag

Gå till en spelman låter också mysigt, Men jag vill inte utsätta mina väninnor för det i höga klackar

Fler förslag?

Tack alla föresten

• www.evasleva.blogg.se

Nä, det förstår jag, att gå kräver att man meddelar det till gästerna så de kan ha ombytesskor med sig :)

västkustvigsel: Jo! Din idé. Min tanke var vanlig cykel :) Såg en fantastiskt vacker bröllopsbild i nån tidning där killen skjutsade tjejer. Det var superfint!

Svar på tråden Udda tranport för brudparet?