• missZapon

OT: Semester i Kalmar / Öland

Jag och några kompisar ska snart på semester till Kalmar och Öland, tänkte kolla vad det är för ställen man ska besöka där?

På dagarna hade vi tänkte tillbringa så mycket som möjligt på öland. Vad fint det för fint att kolla på om det är dåligt väder? Är det fint tänkte vi tillbringa all tid i solen, men den här sommaren har ju inte vissat sig till det bästa än så länge så nu vill vi gärna leta andra allternativ... Finns det någon strand i Karlmar som man kan sola och bada på också?
    Eftersom vi ska bo i Kalmar så kommer vi säkert att tillbringa kvällarna/nätterna där? vilka krogar är roliga och mest drag på, den yngsta tjejen är 23. Vart går man då?

Hoppas det finns några Kalmar-brudar här som kan hjälpa oss

TACK PÅ FÖRHAND!!!

• Svar på tråden OT: Semester i Kalmar / Öland
  • Linum

Är inte från Öland men har en vän som bor där och har turridning med islandshästar. Det är skitkul att göra även för den utan ridvana. Kolla det!

• Fru Cinderella

Böda sand, vitt vacker strand. Ligger långt upp, vid byxelkrok, men orkar/kan ni ta er dit är det värt det!

• FruÖlandstok

Hm.. att hålla sig runt Larmtorget på sommaren hade jag tipsat om (i kalmar alltså) annars tycker jag personligen att kalmars uteliv är ganska dött på sommaren.. dom flesta jag känner brukar dra till Strand i Borgholm och festa istället..

• missZapon

Tack snälla för svaren, BT kan man alltid lita på, här får man ju svar på allt.

Är det lät att ta sig till öland kväll/natt ifrån Kalmar? Bussar? Vart på Öland ligger Borgholm? Långt från bron?

Har inte varit där sen jag var barn och då uppsattade man ju helt andra saker, eller det ända jag kommer ihåg från öland var kattungarna som fanns vid vår stuga och en stor hoppborg

• FruÖlandstok

hm.. vet inte med buss så ofta.. mina polare brukar åka taxi.. ;) hihi rikemansfolk.. eller inte ;) men det går att kolla upp på www.klt.se (kalmar läns trafik)

Borgholm ligger inte så långt upp 3-4mil från bron.. Där kan man också fördriva tiden bra om det inte är så bra väder..

• FruÖlandstok

Jag är dålig på å hitta på vad man ska göra men om det är nått särskilt ni undrar mer så fråga på bara.. Jag har bott i Kalmar nästan hela livet (dock inte längre) och så är jag ölänning med hela släkten på Öland

• missZapon

Jag har egentligen mängdermed frågor, men det hinner jag inte med nu eftersom vi åker imorgon.

Verkar bli så att vi stannar i Kalmar på kvällarna för att forska utelivet där!

Är det alltså Larmtorget man ska hålla till? Annars några mer tips på vart det är drag? Nån klubb/krog som är bra? Som sagt då vi är en gäng tjejer som åker så kommer vi noga vara riktigt partysugna!

• FruÖlandstok

missZapon
    hehe, tyvärr är jag kanske inte rätt person angående partylivet i Kalmar då jag ogillar det ganska mkt.. så pass att jag under min studietid enbart höll mig till kåren.. Men det brukar inte vara så mkt öppet men

www.teatervallen.com/vallen/

har öppet.. samt Ernesto
    www.ernesto-kalmar.com/nattklubb/index.php

(båda ligger vid larmtorget)

Sen finns det ju en del pubar och så vida.. gällande nattklubb finns det nog inget mer på sommaren.. eller har jag fel? Kanske nån tjej som kan rätta mig..

• missZapon

Tack Ölandstok, känns som att det kommer nog att bli bra. Mot Larmtorget och kolla in vart det är mest folk

Tack för tipsen iaf.

Svar på tråden OT: Semester i Kalmar / Öland