• Smutt

När förlova sig

Hej,
    Jag skulle gärna vilja förlova mig coh gifta mig med min kille. Gärna på det "traditionella" sättet. man förlovar sig och sen gifter man sig efter ett år.

Och han vill det med. Men...

Vi ska plugga båda två i 3-5,5 år beroende på vad vi ska plugga, men minst 3 år blir det.

Så skulle vi förlova oss så kommer vi nog inte kunna gifta oss på ganska många år.

kan man göra så?
    jag menar, jag har legat i sängen brevis honom och liksom haft orden på tungan " vill du gifta dig med mig" men jag vågar inte. Och sen samtidigt så är min dröm att få höra det av honom.

Hur dyrt är det att gifta sig?
    Kanske man kan klara av det på studentlån och sparasparaspara och jobba järnet på sommaren.

Hoppas att detta inte var alltför krångligt att läsa, men detta har jag gått och tänkt på ett bra tag nu.

kraaaam!

• Svar på tråden När förlova sig
  • ~vinterbrud~

Hej Smutt,
    Svarar på frågorna i ordningen de ställdes:
    Självklart kan man gifta sig flera år efter man förlovat sig. Finns ingen gräns - det är ni som bestämmer.

Bröllopskostnad:
    Ungefär som att svara på frågan; "vad kostar en resa"? En enkel bussbiljett till nästa hållplats, 20 kr. En jorden-runt-resa i 3 månader, hur mycket som helst.
    Det jag vill säga med liknelsen att det beror ju på vad du tänkt för bröllop - endast enkel vigsel eller stor fest med närmare 100 gäster? Ett bröllop kan kosta allt från några tusen kronor till flera hundra tusen kronor.

• Smutt

vinterbrud~

haha så sant så.
    Dum fråga egentligen om hur mycket det kostar med bröllop

Känner mig nog mest osäker. vill ju inget hellre än att spendera mitt liv med denna man. Men känner mig för blyg för att ställa frågan och samtidigt så vill jag inte vänta tills vi pluggat klart.

det bara snurrar i mitt huvud nu.
    "vad man ska göra Osv"

• Jagälskardig

Förra veckan när jag och min sambo körde hem efter en fotbollsmatch, fick mannen i bilen framför oss (som han dotter även satt i) en hjärtinfarkt. Som tur var klarade sig mannen, men det gav oss båda en tankeställare.
    LIVET ÄR FÖR KORT FÖR ATT SKJUTA UPP SAKER.

• Smutt

Jagälskardig

Usch!

så sant!
    Ska ta tjuren i hornen ikväll och höra med honom vad han tycker om det !

Wish me luck!

• Emerald

Jag ska hålla tummarna hela dagen :D Lycka till :D

• Kakan -07

Jag med!! Och lova att tala om imorgon hur det gick!

• Smutt

Lovar... hoppashoppas att jag inte snubblat vid orden som jag gjorde sist...

• Charla

Smutt

Nu är det "imorgon" :) Hur gick det??

• Smutt

jag började med att smsa honom när han var på jobbet*mjukstart* började småpika honom.

sen när han kom hem så kollade vi på film. hittade inte riktigt rätt tillfälle att säga ngt under en komedi.

men i alla fall så var vi ute och gick en runda. Vi pratade om det ett tag, sen så sa han att jag kunde lugna ner mig.
    Han ville fria till mig, och det snart. Men jag fick inte reda på när eller hur.
    det skulle bli en överraskning!!!

Han hade tydligen gått i samma tankar.
    så det är tydligen bara att vänta och se. tror att det händer innan vi börjar plugga i alla fall ^^

• Smutt

ja, så nu går jag bara och väntar... kan ske närsomhelst från nu till september (vad jag tror i alla fall)

• Jens90

Den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge. Det kommer bli jättebra:)

• Smutt

får väl hoppas det. Om inte annat så kanske han blir intresserad av att kolla in här ? han har sett att jag suttit en del på BT på sista tiden:P

Svar på tråden När förlova sig