• Mian

VAD köpa i bröllopspresent?

Det står helt still och eftersom jag kommer från en liten stad finns inte så mycket utbud.

Funderade på ett presentkort på nätet som man beställer hem som gäller i massa olika affärer, tråkigt? Belopp?

Eller påslakan som de önskat sig? Märke?

Kom med alla förslag ni har på bra och minnesvärda presenter!

• Svar på tråden VAD köpa i bröllopspresent?
  • Lilla Li

Bor de i hus så kanske ett litet träd eller en bärbuske som kan växa i kapp med deras äktenskap?

• Lilla Li

En klassisker då - köp en eller flera vinflaskor att öppna på 1:a, 5:e, 10:e bröllopsdagen?

• Hästsson

Det jag uppskattade absolut mest var de "upplevelser" vi fick i present: teaterbesök, glasblåsning, ridning, danskurs, fallskärmshopp, spa m.m. Har spritt ut dem under de gångna 2 åren (avverkade den sista nyss) och det har varit SUPERKUL att få testa en massa man annars inte skulle ha gjort!!

• Mian

Vet inte riktigt vad dom gillar, kan man ge presentkort på Ticnet?

Eller finns nån upplevelse som kostar ca 500-700 kr?

• H&K

Vi fick en jättetrevlig present på vårt bröllop som jag gärna tipsar om.
    I samband med deras tal fick vi en låda som var förseglad. Vi fick inte öppna lådan förrän på vår första bröllopsdag. Presenten gjores komplett under kvällen genom att gästerna fick skriva lappar och stoppa ner i lådan genom en springa.
    Nu ett år senare har vi öppnat lådan och i låg en flaska vin och två glas. Efter att ha korkat upp vinet kunde vi sätta oss och läsa alla meddelanden som skrevs ett år tidigare. Det var verligen jäteroligt!

• Mian

Tack för alla fina tips!

skriver ner allt och sen ska jag välj ut något.

Såg att Centralbadet i Sthlm hade presentpaket för 350 kr per person. Då ingår bad, någon behandling och lucch eller frukost. Vad tror ni om det?

eller sightseeing-tur (R.I.B) med snabb båt?

• Smultronsommar

Tror Ticnet har presentkort. Då kan man ju välja själv också: teater, opera, musikal, sport, konsert fars mm.

• Esmie

Vi var på bröllop den 070707 och vi köpte boken Udda bon, en bok med udda hotell i Sverige, tec ishotellet och trädkojan utan Falköping. På kortet skrev vi nåt om att boken kunde kanske ge insipiration när dom ville komma bort & komma närmare varann

• Tian

Namn - text smycke i Silver?
    Jag såg ett med ha-begär på www.alskadebarn.se
    En stav med fyra sidor där man kan skriva hennes & hans namn, Kärlek, och så datumet för bröllopet!
    Hujedamej, sånt vill jag ha!!

Svar på tråden VAD köpa i bröllopspresent?