• Ia-Lia

Brun och fräsch på våren

Jag gifter mig tidigt på våren och vill gärna se lite brun och fräsch ut. Vad rekommenderas? Brun utan sol har jag förstått är bättre än förr men inte ser det väl helt naturligt ut?
    Solarium är inte nyttigt men denna gång känns det ok men tidigare har jag fått "rådjursrumpa" och även vita fläckar på skulderbladen och det passar sig inte alls till klänningen, det vågar jag inte riskera. Varför blir det så? Och snälla hjälp, hur ska jag göra för att ha en snyggare färg och inte vara blekare än klänningen???

• Svar på tråden Brun och fräsch på våren
  • cherlindrea

Mitt tips är att få så kallad solmassage. Du får alltså massage med brun-utan-sol av ett proffs. Jag har bara hört bra saker om denna metod, kontakta en skönhetssalong!

• Zarah

Hej,
    kanske kan du även gå till en salong nån gång med såna där solarium där man står upp?

• Anonym

Det finns "solbrun" tabletter. Det är vitaminer med betakaroten i. Jag tycker inte heller om att sola solarium och tänkte testa dessa. Vitaminer är ju aldrig fel att fån i sig lite extra av. Man skulle ju kunna sola en gång och sen äta dessa tabletter.

• Fru

Hallå!
    Prova bodyshops brun utan sol...mkt bra.

Cherlindrea´s tips tror jag oxå är bra.

Har själv provat två sorters tabletter med betakaroten...och jag är fortfarande blek :(

• Blizza

När du solar solarium så ligger du antagligen helt still hela tiden och då kan du få fläckar där ljuset inte kommer åt. Prova att lyfta på armarna och (dra lite I skinkorna) *Ler* lät kanske lite knäppt! Flytta runt rumpan lite då så slipper du fläckar. att bara sola några ggr är inte faligt.
    Lycka till!

• 13/12 2003

Precis, prova ett solarium där man står och går i. Bor du inte i någon stor stad är ju risken väldigt stor att det inte finns något sådant solarium iofs.
    Då kan jag rekomendera Lancomes brun utan sol, (luktar MYCKET bättre och resultatet blir bättre än Body shops, som jag såg någon rekomendera om).
    Det absolut viktigaste när du använder brun utan sol produkter är förarbetet. Köp en bra peeling och kör igenom hela kroppen, ta ett jämt tunnt lager och fyll på ett par dagar i sträck för att få bästa resultat. Vid tex. armbågar och fotknölar brukar jag ta lite vanlig lotion innan, eftersom man oftast är lite torr därr brukar det suga åt sig mycket pigment.
    .....och du GLÖM INTE, att tvätta händerna NOGA när du smörjt in dig!!!! Har gjort misstaget själv en gång, och fick gå med gula handflator i över 1 vecka:D-!

• Novafia

Tydligen ska spray vara lättare att applicera än lotion och det är JÄTTE viktigt med förarbetet, annars blir det inte jämt. Allra bäst är att peela i bastun, en dunderkur mot döda hudceller.

• gullgumman

Jag brukar "vändsteka" mig, när jag solar solarium. Jag delar upp tiden och ligger på mage, ena sidan, på rygg och på andra sidan. Detta gör att det aldrig hinner bli vita fläckar eftersom jag byter stödpunkter hela tiden.

Tänkte själv sola 2 ggr i veckan med början 5 veckor innan den stora dagen i början av maj.

Jag brukar även använda brun-utan-sol-kräm på benen eftersom de brukar vara blekare än t ex armar och ansikte.

Lycka till med både bröllop och solbränna!

• Blivande fru 12:e april 2003

Är det någon som vet var det finns ett sånt stå-solarium i Stockholm?

• sommar ´03

Jag har ett tips som är enkelt och du behöver inte sola solarium-

Ja det är "brun-utan-sol". Lóreals Sublime Bronze. Jag hade erfarit oranga färger innan denna, men jag tycker den är toppen!

Har själv använt den om jag ska ha bara axlar och är lite blek (exempelvis på nyår..) Helt klart ett säkert kort!

Lycka till!
    Hillevi

• Fia 24/5-03

Det finns ett solställe där det finns ett ståsolarie på Lundagatan, vid Zinkensdam. Minns inte nummret men det är runt hörnet från början på ringvägen och upp i backen på lundagatan. Kanonrör! Tänk på att det är sådana rör som är så pass effektiva att det tar jättekort tid, ex en kvart i det solariet motsvarar mer än en halvtimme i ett vanligt solarie...
    Lycka till!

• bluecat

Nu vet jag att ni kommerbli arga på mig, men sånt är ju livet :-/
    Att sola solarium är inte bara farligt för huden, ni får rynkor i förtid också.
    Tycker bara att det är synd att man utsätter sig för det när man vet att det är farligt, och speciellt när det finns andra alternativ...
    Så, nu ska jag vara tyst
    Kram
    Ida

• Fiffi

En fråga från en solarieovan - man vet ju att det är farligt att sola solarium men är det farligt bara om man solar ofta (t.ex. flera gånger per vecka) eller är det farligt bara om man bränner sig eller hur är rekomendationerna?

Är det ok. att sola kanske 1 gång varannan vecka fram till sommaren?
    Hej från mig!

Svar på tråden Brun och fräsch på våren