• brud 070915

snygga ramar runt text

Var kan man hitta ramar som tex kan omge menyn? Någon som vet vad jag tänker på?

• Svar på tråden snygga ramar runt text
  • A:s wife

det finns ramar i clipart i word, om du tänkte göra i word...

• Lilla Li

... och har du word så har du powerpoint. I powerpoint finns ett större utbud av ramar än i word.

• Operabrud

Lilla Li - har du gjort festprogram i Power point?

• Lilla Li

Operabrud: Nej men jag är väl bekant med programmet om det är något du undrar?

• Operabrud

Jag har försökt göra något av de mallar som finns att använda och det ser inte klokt ut. Ungefär som att ett litet barn har gjort det. Jag har dock fått tips av många att göra det just i Power point. Hmm. Har du några tips? Vet du om det bara blir en sida eller flera? Tacksam för svar.

• Lilla Li

Operabrud: Mmm jag gillar inte mallarna. Det brukar inte bli särskilt bra. Bättre att starta med ett helt tomt dokument, då kan du lägga saker precis som du vill.

Om du går in under Utskriftsformat i Arkiv-menyn så kan du där välja att ha A4-storlek på pappret (om det inte redan är förvalt). Du kan också välja att ha pappret stående, det kanske passar det formatet du vill ha bättre?

• Lilla Li

Det är förresten bara en sida som standard när du öppnar programmet. Fler sidor lägger du till genom att i menyn Infoga väljer Ny bild. Då får du en sida till.

Svar på tråden snygga ramar runt text