• Socker-Fia

Olyckligt kär... Vad göra?

Hej!

Här kanske alla är kära och galna och väntar på stundande bröllop.... :)
    Men kanske finns det någon som vet hur man kommer över olycklig kärlek...?

Hade för ca ett halvår sen ett kort och intensivt förhållande med en kille som jobbar på samma företag som jag.
    Det var han som gjorde slut eftersom han inte kände sig redo för ett nytt förhållande (han hade ganska nyligen blivit singel).
    Jag kan inte sluta tänka på honom och det vi hade... Ser honom ofta och vill bara ha honom....! Vad ska man göra...?

Ska jag berätta hur jag känner, hur mycket jag saknar honom.
    Förstår att han kanske behöver lite tid. Men hur mycket?
    Vill inte vänta för länge för jag får panik när jag tänker på att han skulle hinna träffa någon annan innan vi fått en chans till...

Men OM jag nu måste gå vidare istället; hur kommer man över en olycklig kärlek...?

• Svar på tråden Olyckligt kär... Vad göra?
  • Sister of the Night

Olycklig kärlek gör ont och är jobbigt!
    *kramar om*

Du kan ju ge en vink om hur du känner, att intresse finnes och så. Men det är nog klokt att ta det lite lugnt -precis som du gör- för jagtror personligen på det här med att vara själv ett tag efter en avslutad relation.

Om det verkligen inte blir nåt mellan er.... så kommer det att svida ett tag, absolut. Men det gäller en sån gång att tro på sig själv, och på att det finns nåt gott att hämta ur framtiden i alla fall.
    Det går flera tåg, även om det inte känns så just då.

• Charla

Usch ja, olycklig kärlek...vem har inte varit där? :(

Jag funderar lite kring det faktum att det var han som gjorde slut, och av anledningen att han inte var redo för ett förhållande. Att man vill ha lite tid att läka då ett förhållande tagit slut tycker jag inte är något konstigt. Men, vill du att jag ska vara helt ärlig? Jag tror att om man träffar någon som man verkligen vill vara med, så låter man inte det faktum att man just lämnat ett annat förhållande, komma emellan.

Däremot så tror jag inte att du förlorar något på att låta honom veta att du fortfarande är intresserad, för du vet ju faktiskt inte var han står idag? Jag får känslan av att ni inte har någon kontakt i dagsläget, stämmer det?

Mitt förslag är att föraslå för honom att vi ska träffas och sedan låta hans respons få avgöra hur du går vidare. Om han tackar nej så vet du, och då tror jag att det är dags att du börjar fokusera på DIG. Tackar han ja så är det bara att köra! :)

• Cornelia-07

Stackare. Olycklig kärlek är aldrig kul...
    Jag rekommenderar dig att läsa en bok som heter: "Dumpa honom" (även om han har "dumpat" dig). Han gjorde slut med dig och det värsta du kan göra är att "springa" efter honom (särskilt om ni jobbar på samma företag). Han vet ju om att du är intresserad så det är ju inte där skon klämmer...
    Ta en sorgeperiod och gå sen vidare.
    Lycka till! Kramar

• corn_flakes

Ja ush du:(

Tycker nog att du ska låta han vara ifred. Har ni nån kontakt? vet han vad du känner?

Ush vad svårt.. Tycker att du ska ta dt jätte lungt men tala om för honom vad du känner och sen får du låta honom vara.

• Socker-Fia

Charla:

Nej, vi har inte så mycket kontakt. Vi ses ju på jobbet titt som tätt, men det blir mest snack om jobb och sånt då.
    Jag saknar heta mail, telefonsamtal och blickar.... Och det vi hade när vi var ensamma då....

Jag säger inget om att han kan behöva tid att "landa" efter sitt förra förhållande, det förstår jag helt och fullt. Jag tycker bara det det är synd att inte få chansen att prova hur det kunde vara "på riktigt"...
    Jag springer verkligen inte efter honom. Däremot är det svårt att låta bli att fråga hur han mår etc, och visa att man bryr sig....

Blir bara inte klok på hur han kunnat koppla bort och stänga av så där bara...
    Vi gjorde slut en gång innan, men kunde inte hålla oss ifrån varann... Och började träffas igen... Men nu den här gången är det bom stopp....

Det blir ju inte lättare av att jag ser hans vackra ansikte på jobbet hela tiden.... :(

Men det går nog över så småningom....

• Socker-Fia

Corn_flakes:

När han gjorde slut så ville jag så gott det gick undvika att bryta ihop, så jag fick det att låta som att jag höll med, att det var det bästa att göra så..... men att jag tyckte det var tråkigt och att jag hade hoppats att vi kunde fortsätta ses...
    Ville verkligen inte visa hur lessen jag blev, och hur ont det gjorde...

Tror att han ändå vet hur jag fortfarande känner...
    Vill inte säga det rätt ut till honom nu, för jag vill inte få ett nej......

Ska bli skönt att få lite semester. Att vara ifrån honom hoppas jag skall göra att jag får distans till honom och allt runtomkring. och göra det lättare att gå vidare.

• lilltass

Hej!

Fy fan, det är verkligen för jävligt med olycklig kärlek eller obesvarad kärlek.
    Jag tänker att det är bäst att bara säga rätt ut vad du känner för honom. Dels för att det kan kännas skönare att få det ur sig och dels för att du då kan känna att du har gjort allt du kan.

Men då måste du ju också vara beredd på att få höra att han kanske inte känner likadant och kanske inte har några tankar på att bli ihop igen.
    Men då har du ju iallafall försökt en sista gång.

Lycka till gums!

• anne på grönkulla

Ja, det låter som att du behöver bryta med tanken på honom. Även om hans gjort slut så får du inte chans att gå vidare sålänge ni ses regelbundet.

• Kaffemoster

Jag skulle inte tala om för honom hur du känner .. Han vet .. han gjorde ju slut och det plågar säkert honom att ha sårat dig ... Att prata mer om det blir nog mest obehagligt för honom ... och du vill ju att hans tankar om dig ska vara behagliga ..
    Skulle istället vara glad och trevlig när du springer på honom. Få honom att känna sig väl till mods när han möter dig .. finns det känslor kvar hos honom kanske dom blommar upp igen .. FAST .. du måste nog också gå vidare med ditt liv och inte vänta på honom. Dock så tror jag att sannolikheten att han blir återigen intresserad av dig är större om du ger intrycket att du har gått vidare och är tillfreds med ditt liv. Då kanske en liten varning poppar upp i hans hjärna att du kanske träffar någon annan ..

• Cornelia-07

Kaffemoster
    Håller med dig helt och hållet.
    Han vet med säkerhet att TS är intresserad av honom. Gå vidare med ditt liv så kommer han antingen sakna dig när han märker att du "lever vidare" eller så gör han det inte. Men det är ju inte alltid lätt att vara förnuftig när man är olyckligt
    kär , så känns det som om du måste det, så prata med honom, så kan du en gång för alla koppla bort honom efter det.

• Socker-Fia

Jag försöker verkligen gå vidare och visa att jag klarar mig utan honom... Men det tar ju lite tid innan det är 100%-igt övertygande tror jag....

Det är bara så SVÅRT när jag måste träffa honom och se honom hela tiden....

Men jag är fortfarande ung och ska inte hänga upp mitt liv på honom.
    Det finns ju massor av killar/män därute, och kan inte han uppskatta mig för den fantastiska tjej jag är, så finns det säkert någon annan som gör det.
    (som ni märker... jag försöker verkligen...) ;)

• Charla

Socker-Fia!

Så ska det låta!!

• Kronström

Ja det är trist att vara olyckligt kär. Men man får göra det så gott man kan för att komma över det.

Det du kan tänka på är att han tycker det mer intressant att vara singel än att vara med dig. Hans behov av vara ensam är större än det värdeefulla att vara tillsammans med dig. Dock låter det ihåligt, i synnerhet som han hade en kort relation med dig, men sedan "plötslgit" kommer på att han ska vara ensam. Han låter inte som någon jag skulle vilja utvecklas med och ägna resten av mitt liv på.

Ska du vänta på honom? Nå, jag tycker inte det. Använd tiden i stället för att utveckla dig själv i nya relationer. Antalet män som finns därute och som passar ihop med dig är förmodligen flera hundra. Kom på bra sätt att finna dem!

• Cornelia-07

Det låter bra Socker-Fia!

• jagärsåkär

TS, bästa medicinen är en annan man! Ta tillvara denna chans att träffa andra. Om dina känslor är kvar: försök återvinna kollegan. Om de inte är kvar: då är du kurerad!

Och under tiden du har kul med andra män hinner han få den tid han behöver att vara singel innan ett nytt förhållande rullar igång.

Kan det finnas ett bättre alternativ än det? Hehe... Men var tydlig med de andra du träffar ang dina intentioner så att ingen blir sårad. Och njut under tiden!

• Socker-Fia

Yes, en ny man ska jag hitta!
    Det boostar självförtroendet, och dessutom så KAN det ju hända att jag blir mer intressant om en ny man gör mig skimrande lycklig....

Ska bara försöka att inte jämföra alla med honom....

Är väl egentligen inte så bestämd att gå vidare som jag kanske låter, men den första jag måste övertyga är ju mig själv....

• Socker-Fia

Suck.....
    Han har semester... (hade ingen aning om att han skulle ha det NU...) och det är så tomt. Har ingen arbetslust, undrar bara vad han gör nu...

Om två veckor ska jag ha semester, vilket innebär att jag inte får se honom på sex veckor!
    Det är kanske precis det jag behöver, men just nu får jag bara ångest inför tanken....

• prinsessan_

Ja, en paus är precis vad du behöver...

Om jag ska vara helt ärlig, så tänker jag såhär. Om han hade haft ett genuint intresse för dig så hade han inte dragit sig ur efter ett halvår. Varför kom han på att han nyss blivit singel efter först ett halvår?
    Det låter bara som en ursäkt, tycker jag.
    Jag träffade min nuvarande sambo bara några veckor efter jag hade gjort slut med mitt x. Och även om det var dålig tajming så kunde jag inte släppa honom.

Jag tycker du ska fokusera på dig själv just nu. Gör saker som får DIG att vara i centrum och må bra. Tänk inte för mycket på honom. Om han fastnar i tankarna, gör något helt annat och fokusera.
    Gå och klipp dig i ngn läcker frisyr, börja träna eller dansa eller ngn ny hobby. Gå ut och ha kul och njut av att vara singel.

Det är först när man är sambo som man önskar att man inte hade lite mer kul när man var singel.

:)

• Sibbis

Socker-Fia
    Nu vill jag inte låta så hård, men har du läst boken "He's just not that in to you"? SUPER, har själv haft många glada skratt av den...

Jag förstår att du jämför alla killar du träffar med honom, men kom ihåg att du jämför DIN bild av honom. jag kan med 99% säkerhet säga att det INTE är den han verkligen är. när man bara har haft ett kort o intensivt förhållande har man ju aldrig fått se de tråkiga vardagsbitarna, har inte hunnit irritera sig på något o så... om inte annat så var han ju korkad nog att dumpa dig :D

tro mig. om ett tag kommer du skratta åt det här. eller iaf känna att det inte spelar någon som helst roll vad han tycker. dra med dig några tjejkompisar ut på krogen, dansa tills du knappt kan stå o flirta dig blå. det HJÄLPER :D

Svar på tråden Olyckligt kär... Vad göra?