• Therése

Hur få smalare ben?

Jag har extremt lätt att få muskler på benen, framför allt låren och även rumpan. Dock är jag väldigt smal runt midjan så med andra ord är det nästan omöjligt för mig att hitta byxor! Antingen sitter de som korvskinn över benen eller så är de jätteförstora i midjan.

Alltså: Hur gör jag för att få smalare ben och rumpa? Det är inte så att jag har jättemycket fett att banta bort utan en stor del av det är muskler. Finns det något sätt att träna för att få smalare benmuskler??

• Svar på tråden Hur få smalare ben?
  • Draken81

Har du väldigt smala höfter? Eftersom du lätt får rumpmuskler borde du ju bli ganska bred där, om du då köper byxor som sitter lågt i kanske de sitter bättre? Då har ju inte magen början än, utan höfterna. Men har du välidgt smala höfter kanske det blir dåligt ändå.
    Själv har jag det motsatta problemet, jag har för breda höfter så alla byxor sitter dåligt på benen på mig. Även när jag var underviktig hade jag samma problem, så det är inte det att jag har för mycket fett runt höfterna eller midjan.

Annars är det väl svårt att träna bort muskler. Men t ex långdistanslöpning ger långa smala muskler medan t ex styrketräning ger mer bulliga muskler. Så sluta styrketräna benen och spring istället?

• Therése

Draken81, jag har smala höfter också och dessutom ganska lång överkropp så alltför låga byxor blir FÖR låga för min längd, så att säga. Krångligt det här. Men löpning och promenader kanske kan vara något, men långdistansträning alltså. Får testa det..!

Svar på tråden Hur få smalare ben?