• bejjan
    Äldre 8 Jul 12:17
    5331 visningar
    6 svar
    6
    5331

    Hjälp! Björn Isfält - musik!

    Hur får man tag i filmmusiken från Ronja Rövardotter, den som Björn Isfält har skrivit? Det är så vacker musik, vill ha den till mitt bröllop.
    Jag är speciellt ute efter en "låt" med Tommy Körberg, Rune Andersson m.fl. där de sjunger a capella. Den ska även finnas i instrumental version.

    Någon som kan hjälpa mig att få tag i den?

  • Svar på tråden Hjälp! Björn Isfält - musik!
  • Lisa1
    Äldre 8 Jul 13:10
    #0

    Menar du "we-e-ey-eh, we-y-ey-ey-e yee-eh! (osv.)" Den har jag...någonstans ;). Detta är körsatsen för 4-stämmig manskör om jag inte tar fel.

  • bejjan
    Äldre 8 Jul 18:58
    #0

    Ja, just den. "Rid över skog" tror jag att den heter... Om du hittar på den låten (med kör eller instrumentala versionen) kanske du kan mejla mig den?

    Tacksam

    lp_bejjan@hotmail.com

  • Lisa1
    Äldre 8 Jul 20:50
    #0

    Oh, sorry, trodde att du menade att du ville ha noterna på dessa. Är oftast dessa som jag brukar bli jagad över då de är lite tricky att få tag på ;). Ang själva inspelningen så borde den finnas på en skiva med Björn Isfälts filmmusik, kommer inte på vad den heter nu. Annars, finns inte filmmusiken från Ronja på CD?? Dessa borde finnas på ditt lokala bibliotek. I värsta fall kan man kanske ta och försöka låna hem en ronja-dvd på biblioteket och sedan överföra musiksekvenserna till mp3 och sedan bränna detta på en skiva. Men det kräver ju lite mer pill och fixande, och en portion kunskap om detta med ljudfiler. Men en "sista utväg", om du eller någon bekant är bra på detta med ljudfiler. Men du borde kunna hitta ljudspåren på MYCKET enklare väg ;)!!

  • Lisa1
    Äldre 8 Jul 20:59
    #0

    Just det, skivan jag tänker på heter "svenska filmklassiker" men vet inte om just dessa låtar finns med där. Annars har "mitt" stadsbibliotek följande skiva:

    Isfält, Björn
    Filmmusik [Ljudupptagning] ] / Björn Isfält
    Utgivning Virgin, p 2000

    På denna finns bl.a. musik ur Ronja, men står inte vilka låtar. "Mitt" bibliotek har även följande:

    Titel Ronja rövardotter [Ljudupptagning] : originalinspelning från Tage Danielssons film / av Astrid Lindgren, berättare ; musik & arr.: Björn Isfält
    Utgivning Philips, 1984

    ...och detta avser en "grammofonskiva" som man så vackert skriver. Samma sak finns även som Ljudbok/CD, med utgivningsår 1993. Så detta kan helt klart vara något att leta efter!! Eftersom dessa är baserade på filmatiseringen borde låtarna också vara med här :)!!

  • bejjan
    Äldre 9 Jul 05:58
    #0

    Jo, noterna letar jag oxå efter! Kanske inte var riktigt tydlig angående detta. Så om du har dessa tillgängliga, får du mer än gärna skicka dem till mig...

    min mejl: se inlägg ovan


    Jag ska kolla på biblioteket oxå.
    Tack och bock.

  • Äldre 26 Oct 02:09
    #6

    kontakta mig

    jag skicka mp3 till

    ronjaraubertochter.jimbo.com

    mirko carls

Svar på tråden Hjälp! Björn Isfält - musik!