• chihiro

OT, 18 år present - nödkitt på första ensamresan..

Sambons kusin fyller 18 och ska ut på sin första resa, till cypern ;) så vi tänkte ge ett litet resekitt med "bra att ha saker" och ha en liten roliga kommentar till varje pryl. Men jag har lite svårt att komma på roliga grejer att säga om sakerna, så jag behöver lite hjälp!!!!!!
    Det här ska han få:
    Solkräm
    Alvedon
    Vätskeersättning
    Kortlek
    Kondomer
    Sprit (kommer inte ihåg vad den hette just nu men det är nån liten flaska, man ska visst dricka en tesked om dagen för att inte bli magsjuk, förmodar att det egentligen bara är skrock)

• Svar på tråden OT, 18 år present - nödkitt på första ensamresan..
  • chihiro
    de e bra de me...

men nu behöver jag mest hjälp att hitta på nått roligt att säga om dom saker som vi har valt ut... vi ska på "kalaset" 17 idag ...så behöver lite snabb hjälp!!!!!
  • Coloratura

Sololja, så kan han glassa på stranden ;)
    ReVigör (dagen-efter-piller) mot baksmälla
    Kompass (så han inte tappar bort sig)

Lite tips iaf...

/Coloratura

• chihiro

humm humm...lyckas visst inte alls uttrycka mig rätt här ;)

jag behöver hjälp med att skriva nått om dom saker vi redan har..

tex, Kondomer - för tillfälliga kontakter.

jag kan bara inte komma på nått roligt att skriva om alla saker :-P och det är det jag behöver hjälp med..

• Heleneli

Vätskeersättning - om spriten tar slut.
    Kortlek - ger ökade chanser till par i damer.... ;)

• chihiro

hihi...skitbra ju... kom igen. mera mera

• jocelyn

Jag tipsar om en reseplånbok där man får plats med pass, biljetter och sjukförsäkringskort etc. Finns att köpa på t.ex. ordning&reda.

• chihiro

jo men jag behöver inte tips på nya saker..jag behöver roliga kommentarer om det jag redan valt ut ;)

• chihiro

fler roliga kommentarer om sakerna?

• Heleneli

Solkräm - blända brudarna men bränn dig inte.
    Alvedon - en vän i nöden

• Heleneli

hm... nu utgick jag ifrån att det var en kille (varför gjorde jag det??) men om det är en tjej är det ju bara att ändra lite

• jocelyn

Roliga kommentarer till kondomer du ska ge till din sambos kusin...Errr, nä.

• chihiro

Heleneli

Hehe, du har så rätt så visst är det en kille som ska ha sakerna ;)

Kom på en sista sak vi hade lagt ner i paketet.. en Kortlek.
    så nu har jag knappt en timme på mig att få ihop allt så det är bara ösa på!!!

• margaux

sprit- en om dagen är bra för magen

• chihiro

ingen som har något mer bra att inflika lite snabbt innan jag måste ge mig av på kalaset ?

• chihiro

ok...det som är kvar att skriva om är : Resorb/vätskeersättning, Kondomer och plåster (vilket jag såg att jag glömt skriva här)

• chihiro

ingen ??? iih ..har verkligen inga idéer och vi måste åka nu :-P

Svar på tråden OT, 18 år present - nödkitt på första ensamresan..