• Hjärtan på tråd

Vad för trosor under brudklänningen?

Ja som rubriken lyder, vad har ni under er klänning?
    Blev rekommenderad av affären jag köper klänningen att ej ha string utan hudfärgade längre trosor och sedan byta om...
    Till saken hör att jag är i 6mån och har ej hittat några av ovan nämnda som passar. Vad ska ni ha under? Några tips om lite snyggare hudfärgade med lågt skuren midja?

• Svar på tråden Vad för trosor under brudklänningen?
  • oddmolly

Hej!

Twilfit har ett par hudfärgade Calvin Klein-trosor som är lågt skurna.
    Modellen är som ett mellanting mellan boxer och string och utan sömmar.
    Skulle kanske kunna passa?

• c_t

La redoute har jättefina mamma-trosor i string med låg midja *tips*

• www.evasleva.blogg.se

Jag vet inte om de fungerar med mage, men borde kunna funka eftersom de inte har några hårda resår. Sloggi har trosor som heter "hot hips", de är helt utan sömmar. Finns som hela trosor och som string och något mellanting. Jag hade såna på bröllopet och har köpt fler. De är jättebra! För att vara string är den modellen skön.

• Hjärtan på tråd

Tack för alla tips.. Fäljer nog rådet att inte bära string under dagen.. Ska kolla in Twillfit;)

• Blivande fru Sara

Lindex har en del tror jag.
    Jag rekommenderar verkligen att välja ngr som du tycker sitter skönt ( och ffa sitter där de ska....), byt om inför natten om du tycker.
    Jag hade ett par som inte var vackrast i världen, men de satt där de skulle=)

• Mrs*N* 18/8

varför ska man inte ha string?

• PennyJenny

Själv kommer jag ha fler lager av underkläder så min trosor syns inte ens om man drar upp klänningen. Underst har jag trosor, mina vanliga boxeraktiga i microfiber från Lindex. Sköna. Över det ett par strumpbyxor. Och över det en body. Så vad jag har under spelar ingen som helst roll för romantiken, för den tar jag effektivt död på med bodyn. ;)

Men vad man ska ha under, om man nu tänker praktiskt, beror väl lite på vilken klänning man har? Om man har en som jag som är i empirstil och i ett tjockt sidentyg som inte är något genomskinligt alls så kvittar det ju, för klänningen sitter inte åt och visa sömmar eller släpper igenom fägen på underkläderna. Har man däremot en hudnära klänning är det nog att rekommendera att ha underkläder som inte syns, och släpper den igenom lite i tyget så är hudfärgade det som syns minst.

• A:s wife

Jag hade Sloggis HotHips, modell hipsters, hudfärgade.
    har flera par såna och de är se skönaste som finns, de är utan sömmar och sitter därför bekvämt. det är ingen resår i dem som kan skära in utan det är hela tyget som är strechigt. rekommenderas varmt!

• Lena+Mattias=sant

jag hade hudfärgade högt skurna som höll in lite och bytte om på kvällen till ett par söta stringtrosor

Svar på tråden Vad för trosor under brudklänningen?