• Sanna81

Någon som haft en enkel brudbukett?

Någon som har haft en enkel brudbukett av typen "jag tar några kvistar blommor i affären och knyter ihop dem själv med ett band"

Hur blev det? Foton?

• Svar på tråden Någon som haft en enkel brudbukett?
  • CarroK

Jag hade vinröda kallor med ett vanligt sidenband runt. Blev jättefint.

• hew

Jag ska ha dom blommor som blommar då, om 3 veckor exakt. Och så kanske jag kompletterar med nåt vitt från affären, grönt finns det ju massor av i naturen. :o) Och så gör jag buketten själv, eller får hjälp av mamma eller moster.

• Sanna81

hew: då ska vi gifta oss samma dag
    Vad ska ni ha för blommor? Hur ska ni binda ihop dem? Vad ska ni ha för grönt?

Vi skulle helst också ha vilda blommor, men vi vågar inte riktigt eftersom vi 1) inte vet vad som blommar då (har aldrig tänkt på när olika blommor blommar tidigare 2) Inte har någon aning om hur bra olika blommor klarar sig utan vatten och 3) Inte vet vart vi ska plocka dem eftersom vi har bor i stan.

Vi har gjort ett tappert försök att odla våra egna brudbuketter på vår lilla uteplats men i nuläget finns bara några små taniga plantor i landet så vi får se hur det går...

• tingelingelingan

jag hade näckrosor och blåbärsris i min bukett... lite annorlunda, men kanonfint.
    helt gratis men det kräver lite mer arbete, och ett morgondopp, då blommorna inte står sig så länge

• hew

Sanna81 : :) Samma problem här, den här sommaren är ju dessutom mycket tidigare än alla tidigare sommrar, med blommningen. Så det går inte att räkna ut vad som står i blom just då, men vi bor på landet och alla grannar har fina trädgårdar, så vi går väl runt i deras trädgårdar och " lånar" några blommor, vi har jättefina ormbunkar i vår trädgård och det är ju jättefint som grönt i bukett. Jag tänkte oxå förbereda genom att klämma ner 500 lökar i våras, men dom hinner nog inte upp :)
    Sen får jag väl komplettera med affärsblommor. Jag tänkte binda den som en vanlig bukett med ett fint band runt
    stjälkarna. Lycka till!!

Svar på tråden Någon som haft en enkel brudbukett?