• 20080126

Skor på vinterbröllop???

Jag har en liten fundering... Ska gifta mig i vinter och har precis börjat titta på klänning. Kom då på att jag inte har en aning om vad man ska ha för skor på ett vinterbröllop??? Ska man ha två olika par, ett par inne o ett par ute??? Eller kör man på med ett par "klassiska brudskor" hela tiden?

Nån som har nån idé?

• Svar på tråden Skor på vinterbröllop???
  • silvera

Jag hade planerat för snöstorm,(gifte mig 061216) men det fanns inte en snöflinga på marken på vår bröllopsdag, tyvärr...

Av min blivande hade jag fått ett par vita lurviga moonboots, så att jag inte skulle frysa! Gulligt vá?
    Men de är fortfarande oanvända.

Jag hade ett par jättefina skinnskor under vigseln, och sedan bytte jag till ett annat par, som var lite större i storleken, att ha på festen. Fötterna sväller ju efter ett tag...

Hoppas du blev lite klokare!

• Gotland-08

Hej!

Vi gifter oss 2/2 2008 och jag funderar också på hur jag ska göra med skor. Det hänger nog på vad jag hittar... Hittar jag ett par snygga stövlar eller boots som inte är för tjocka och grova har jag nog dem hela tiden, annars byter jag när det blir fest. Hänger lite på vintern också, var ska du gifta dig?

Vi är fler som gifter oss i vinter. Här är tråden om du vill hänga på:

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2341772.html

• 20080126

Tack för tipsen! Det är väl kanske ett par stövlar man behöver och eventuellt ett par "inne-skor"... Svårt!

Ska gifta mig i Örebro-trakten, så det är svårt att veta om det kommer vara snö eller inte... Kan lika gärna vara -15 grader som +10... Men hoppas så klart på snö!

• Gotland-08

Jag tänker lite som när man går ut på vintern. Man vill vara snygg men det funkar att ha ordentliga skor. Min klänning kommer att vara lång så hittar jag ett par riktigt snygga stövlar med klack kan det vara snyggt.

Visst hoppas man på snö men vi ska gifta oss i Visby så snön lär nog vara obefintlig .

Hur långt har ni kommit i planeringen?

• Esmie

Jag gifter mig den 16 Feb -08 och räknar kallt med ett fint lager snö! (Annars ställer jag jag in allt..haha )
    Men jag är iaf inriktad på rejäla uteskor & sen ett par finare på festen

• AochP

ska man fotografera sig utomhus är det nog ganska bra med ett par rejälare skor, även om det inte är snö - jag brukar i alla fall alltid frysa om fötterna men annars är man ju inte ute så mycket mer än kanske mellan kyrkan och festen så då räcker det nog med ett par

jag kommer dock köra på 2 par då vi ska fotas ute och även om skorna kanske inte syns så mycket på bilderna så är det roligare med ett par fina än sina vanliga vinterkängor tycker i alla fall jag

• MKD

Nähe, gick inte ska hitta en ny länk, dom va ju så coola..

• Miamaja

Jag kommer att ha ett par skor som jag använder i kyrkan och på festen, sen kommer jag att använda befintliga ytterskor, helt beroende på vilket väder det är, snö, blask, barmark. HOs oss kan det vara vilket som i februari.

Svar på tråden Skor på vinterbröllop???