• scottishwife

Gifta sig med en Skotte

Någon mer som ska gifta sig med en skotsk man, vore roligt att få kontakt. jag såg en till i en tråd, Ester W.

hör av er tjejer (eller killar) som ska gifta sig med en skotsk man/kvinna

• Svar på tråden Gifta sig med en Skotte
  • Ester W

Hej Millis2, kul att du startat en tråd för oss som ska gifta oss med en skotte!
    Vore jätte kul att få kontakt med er...Jag ska gifta mig med min skotte nästa lördag den 14:e juli i Sverige! Gästerna från Skottland kommer redan nu på måndag, så vår lilla stad kommer att invaderas av dem, det blir häftigt

• Fru vilda hilda

hade en skottsk kille i min ungdom men det blev inte vi två, men han kommer fortfarande och hälsar på varje år!

• scottishwife

Ester W
    vad roligt, vart ska ni gifta er, har ni många skottar som kommer över? vi ska inte gifta oss förrän 11 augusti så det är ett tag kvar. blir ett litet bröllop för oss men vi har lite britter som kommer över, vi bor i england egentligen men jag är hemma i sverige och jobbar ett år.

gifter han sig i kilt?

jag försöker gå in varje dag och kolla av

• Conina

Är förlovad med en skotte, vi har inte bestämt oss för när vi kommer att gifta oss, jag pluggar på universitet och han har precis börjat jobba så det dröjer nog ett tag. Han kommer absolut att gifta sig i kilt... Vilket är trevligt eftersom vi alla vet vad äkta skottar inte har under kilten

• tågjäntan

Jag är bjuden på skotsk-svenskt bröllop i Skottland. Det är killen som vi känner som har träffat en skotsk tjej. Vi funderar välidgt på om han kommer ha kilt på sig. Hans blivande w2b vill det.

• Ester W

Det kommer 18 st från skottland och alla männen, killarna bär kilt. Den yngsta som bär kilt är min sambos brorsson som är 5 år, kommer bli urgulligt. Vi kommer att gifta oss i Julita, en liten ort utanför Katrineholm. Ja min blivande bär kilt, han har precis tagit på sig den för att testa den, han måste ju gå in skona eftersom de är ganska speciella...

• Cookie Dough

Sexigt med män i kilt!!!!!

• Ester W

Ja visst är det, min blivande kom just in där jag sitter och fixar med bröllopet i hela kilt munderingen, mycket stiligt och sexigt

• scottishwife

vad roligt, ja min m2b ska oxå bära kilt, vår lilla son oxå , han är 2 och kommer att bli urgullig såklart.

av de få gästerna som kommer från england/skottland så blir det nog bara 3 som bär kilt men det blir ju ett exotiskt inslag för de svenska gästerna.

håller med om att karlar i kilt är sexigt, det är något så manligt över dem.

• Ester W

Vart ska ni gifta er Millis2?
    Ska ni flytta tillbaka till England?
    Vart kommer din m2b ifrån?
    Nu blev det mycket frågor, min blivande kommer från en liten by utanför Glasgow.

• scottishwife

Ester W
    vi gifter oss i stockholm och ja vi flyttar tillbaka till england efter jul, jag är bara hemma och jobbar för att kunna dra ut på min mammaledighet sen. inte för att jag inte vill jobba i uk utan för att dagis är så himla dyrt så min lön kommer att gå till dagisplats, ca 7000 kr i mån heltid.

tanken är att jag tar min föräldraledighet och sen ser om jag kan få en utbytestjänst i 3 mån och sen blir det tjänstledigt för att till slut säga upp mig.

allt bohag och kläder, ja allt finns ju redan i england så jag bor i min pappas lägenhet, lite i kappsäck känns det som men det går ju eftersom det är för så kort tid.

stackars m2b, han får klara sig själv hemma i england men han kommer en gång i månaden och stannar en vecka så vi ses ju fast inte så ofta. han fattar inte ett ord av vad vår son pratar om eftersom det bara kommer svenska för tillfället. ha ha ha!!! blir nog ändring på det när vi flyttar tillbaka.

m2b kommer från glasgow och vår präst som ska viga oss kommer från samma ställe så det är kanon. hon har jobbat här i sverige i 40 år men vigseln blir på engelska/skotska, älskar den dialekten.

hur ska ni göra, bo kvar eller flytta till skottland, jobbar din blivande här, har han lärt sig svenska??? jag försöker få min att lära sig men han tycker att det är för svårt...

jag skulle vilja flytta till glasgow för jag gillar den stan skarpt. just nu bor vi en pyttestad i norra yorkshire och det är för hans jobb och han vill inte tillbaka till glasgow heller tyvärr.

• Ester W

Min m2b flyttade från Glasgow för ca 9 år sedan för att arbeta på ett företag i den stad jag bodde i. Och vi träffades och blev kära. Han hade tänkt att bara bo i Sverige i 2 år, men blev kvar. Han lärde sig svenska ganska snabbt (det är ju lättare att lära sig språket när man bor i landet). Jag tror inte vi kommer att flytta till Skottland, vi har båda ganska bra jobb här och vad jag har hört är det svårt att få jobb där, vilket är synd. Det måste vara jobbigt för din m2b att träffa er så sällan, men ni måste bli nykära när ni väl träffar varandra. Vi kommer att ha hela vårat hus fullt med skottar från och med måndag, så jag ska flytta till mina föräldrar på måndag, för att skotska familjen ska få plats (mina föräldrar bor i samma stad som oss). Då kommer jag längta tills vi får träffas, så jag tror känslan av nykär kommer innfinna sig på lördag självklart är jag alltid kär i honom men pirret kanske blir än mer större

• scottishwife

vad härligt det låter Ester W, jag har ju ca 5 veckor kvar tills det är dags för oss. jag förstår att du kommer att längta efter din skotte men ni kommer väl att ses i veckan.

jag ska bo på hotell natten innan bröllpet med min syster så vi kommer inte att ses förrän i kyrkan när jag vinglar nedför altargången.

ska ni gå tillsammans eller går du in med din pappa? vi ska ha en säckpipeblåsare som piper in robert och sen piper ut oss efter vigseln, jag tror att det kommer bli bra, känns bra att få in lite skotsk tradition i det hela. speciellt som båda hans föräldra är döda och det är ingen som kommer och representerar hans framilj, jättetråkigt men så är det. hans vänner kommer i alla fall så det är bra.

det bästa är ändå att prästen är nästan från samma ställe i glasgow där maken är uppvuxen så de klickade på en gång när vi var på vårt vigselsamtal.hela vigseln blir på engelska eller kanske ska jag säga glasweigan.

har ni någon hemsida, skulle vara kul att få se lite bilder från bröllopet när ni har gift er och jag menar inte att du ska sitta och fixa det dagen efter.

• Ester W

Det låter som vi har ganska liknande bröllop. Vi ska ha en säckpipare som för in mig och min pappa i kyrkan och sen när min man och jag går ut. Jag har ingen hemsida, men jag skulle ju kunna maila dig lite bilder. Det vore ju lite komiskt om våra blivande män kände igen varandra. Tänk om de kommer från samma ställe Min m2b är just nu på flygplatsen för att hämta lite skottar och jag ska snart åka hem till mamjma o pappa. Ja vi kommer att träffas varje dag, jag åker hem så fort jag vaknat, det kan ju bli lite jobbigt att bo hos sina föräldrar, men det kommer nog gå bra. Vi kanske kunde byta mailadresser, då kan man ju skriva lite mer om saker som man inte kan skriva här om man vill vara anonym!

• Ester W

Millis2, nu har jag skickat mail till dig, med bilder från mitt och min mans bröllop! Oh vilken härlig dag det va!

• scottishwife

puffar lite

någon mer som ska gifta sig med en skotte

Svar på tråden Gifta sig med en Skotte