• zasu

Billiga presenter ?

Vi har inte så god ekonomi kvar till det här med presenterna .. kan väl lägga totalt ca 1000:- på det .. o då har vi väl 9 pers vi ska ge till . Förslag på vad man kan ge ? Blir ju inte för så dyr peng .. men är ju tanken som räknas ..

• Svar på tråden Billiga presenter ?
  • Heleneli

du tänker på tärnor och toastisar och sånt folk? ska det var ungefär lika för alla? Är alla vuxna?

• zasu

Heleneli - Ja, det är till brudnäbben som är 8 år .. sen är resten vuxna .. 2 tärnor, bestman, toastmaster, osv .

• zasu

Hade nog tänkt att det skulle vara ungefär lika för alla, eller det spelar nog egentligen ingen roll .. vill bara ha förslag .

• snart Jockes fru...

Nåt silversmycke till brudnäbben, kostar nästan ingenting och sen en pava rött till övriga. Du fåår ju att ganska bra vin för strax över hundralappen...

• ceowyn

Eller ett litet smycke till brudnäbben - på Guldfynd har de jättefina armband för 59-69 kronor. Och varför inte bjuda övriga på middag. Grilla eller bjud på en god gryta.

• DeeDee

Ja en flaska vin - vanl el mousserande går alltid hem. Man kan också leta upp ett billigare vin som skall lagras, då "ökar" ju värdet på presenten. Fast det kan nog vara lite svårt att hitta ett lagringsvin i 100-kr klassen. Fråga på Systemet!
    En annan idé är att bjuda hem dem alla på en tack-middag vid ett senare tillfälle. Då kan man ju titta på kort o prata minnen.

• vimesh

Vill bara fråga varför man ska ge presenter till bestman och tärna? Det är ju ett hedersuppdrag att blir tillfrågad.

Själv skulle jag aldrig förvänta mig något och jag kan komma på många bättre anledningar att spontant ge en gåva till en nära vän, utan att förvänta sig något i genäld.

• ceowyn

Visst är det ett hedersuppdrag, men jag personligen vill gärna ge en liten gåva som tack för hjälpen. De ställer ju ändå upp en hel dag bara för vår skull....

• zasu

Tack för tipsen ! Det där med smycken har jag också funderat på ..blir nog nåt sånt till näbben o mina två tärnor iaf . Vin vet jag inte om det är så lämpligt .. eftersom flera av dessa är nykterister . Så då var det ju resten då ..

• missZapon

Ska ni bli fotade hos en fotograf? Eller har ni någon i familjen som är duktig på att fota?

Ta ett foto på var och en som har hjälp er som du vill ge present till, sen ramar ni in fotot och lägger in en fin text med tackför all hjälp i samband med vårt bröllop och ge sen bort det i efterhand.

Svar på tråden Billiga presenter ?