• Daphne

Frisör i Södertälje lite akut!

Min frisör ringde igår och avbokade vår tid eftersom hon ska in på operation.
    Jag gifter mig den 21:a juli och börjar få lite lätt panik eftersom jag inte hittar nån frisör som kan göra min håruppsättning.
    På hitta får jag upp 68 frisörer i Södertälje men det säger mig inte så mycket. Skulle bli så glad om det fanns någon därute som kunde tipsa mig om en bra frisör i Södertälje.
    Hoppas det finns någon vänlig själ här som har ett bra tips :)

• Svar på tråden Frisör i Södertälje lite akut!
  • Daphne

Hittade några gamla trådar med tips i men alla jag ringt hade antingen semester eller var upbokade *suck* känns lite tröstlöst just nu.
    Jag skulle jätte gärna vilja ha tips, hoppas det finns någon som vet.

• Daphne

Åh finns det verkligen ingen som vet?
    Alla jag ringt har semester eller gör inte håruppsättningar.

• Skalaren

Jag bor också i Södertälje och har egentligen inget jättebra tips, tyvärr. Satte själv upp mitt hår hos en frisör som heter Nancy som var jätteduktig. Tyvärr har hon sålt sin salong har nog precis fått en bebis, om det gick som det skulle.

"Problemet" med frisörer i Södertälje (på andra ställen också kanske) är att det vimlar av "frisörer" men att många inte har en riktig frisörutbildning, utan har bara gått en kortare kurs. Letar själv efter en bra frisör, som faktiskt är utbildad frisör, som man kan gå till i Södertälje. Har varit med om några riktiga bottennapp.

Vet att det finns en frisör som heter Anastasia som jobbar på Haircreations, som ska vara duktig. Vet inte om hon gör uppsättningar eller är bra på det, men vet folk som klipper sig där och är nöjda. Kanske kan vara värt att kolla upp.

• Daphne

Skalaren
    Tusen tack för ditt svar :)

Jag kanske kan tipsa dig :)
    I en äldre tråd så var det flera som tipsade om salong Saxim. Jag har ringt dit men de har sommarstängt.
    Jag fick även tips om Gitta salongen och där var det en jätte trevlig tjej som tyckte synd om mig och tipsade mig om massa andra frisörer men antingen var det semester stängt eller fullbokat.

Jag ska absolut kolla upp ditt tips. tack så jätte mycket för ditt svar :)

• Skalaren

Daphne, tack för tipsen! Måste klippa mig snart igen, så då kanske man ska testa någon av dem.

• Ladye

Klip it...
    På holmfastvägen/täppgatan hörnet där är dom duktiga
    Jag tror de heter klip it

• Ladye

Sejan på holmfast v/täppgatan hörnet hon har i alla fall en mäster...
    Och kan klippa med kniv.
    Hon är superduktig

• Pumpkin

Jag har precis bokat tid hos Anastasia (som jag hört jättemycket positivt om) och där verkar det finnas ganska många tider lediga i juli.

• Daphne

Ladye

Men tusen tack ska genast kolla upp :)

Pumpkin - 5 juli 2008

Men super då får jag ta och kolla upp nummret på hitta NU ;)
    Tack!

• Pumpkin

ÖPPETTIDER
    Mån, tis, tor, fre 08:00 - 18:00
    Lör enligt överenskommelse

BOKNINGAR
    Tidsbokning görs på telefon 08-550 336 60

BETALNINGSSÄTT
    Kortbetalning accepteras

PARKERING
    Goda parkeringsmöjligheter på närliggande gator.

• Daphne

Pumpkin - 5 juli 2008

tack så mycket. Ringde henne och jag ska gå in till henne någon dag i nästa vecka :)
    tack!

• Pumpkin

Daphne: Kul att kunna hjälpa till, fast man är ny i stan

• Ladye

fast jag vet inte om dom heter clip it. Jag vet bara vart de ligger så att säga.
    Men de är duktiga där.

• Pumpkin

Ladye: Salong Saxklippet heter den salongen

• Ladye

ja just ja saxklippet!
    puh.
    När jag kommer ner till tälje nu i augusti så ska jag gå o klippa mig där.
    Mitt hår behöver en genomgång=)

• december07

rekomenderar starkt salong saxklippet! riktiga proffs, och väldigt plånboksvänligt! Slingrade o tonade håret hos en annan frisör iförrgår, blev en katastrof! Sprang snabbt över till saxklippet och de åtgärdade det på en gång, väldigt snällt!

• *snuttan*

Daphne Hejsan vännen, gå till fadi han har sin salong i rinkeby han är så duktig och jag kan verkligen rekomendea honom,

Svar på tråden Frisör i Södertälje lite akut!