• scottishwife

HJÄLP!!! Inskription på en present till maken

min blivande ska få ett fickur innan vigseln som han kan ha i sin väst. nu måste jag komma på något fint/kärleksfullt att gravera in på baksidan och det ska vara på engelska eftersom han är skotte.

det jaghar hittat är bl a

so long as i can breathe and i can see, so long lives your love which give life to me

it is not in the stars to hold our destiny but in ourselves

true love lives never happily ever after, true love has no ending

hjälp är det någon annan som har något bättre

• Svar på tråden HJÄLP!!! Inskription på en present till maken
  • Pyssetroll

Jättevackert, men hur stor klocka ska han få egentligen? En moraklocka?? Det är mkt text som ska in på väldigt liten yta?!

• Melvinbride

hej
    den första är inte helt rätt; det är Shakespeare och den är så här:
    So long as men can breath or eyes can see,
    So long lives this, and this gives life to thee.
    Varför inte skriva något vackert på svenska istället så får du dit det DU vill istället för att försöka hitta nåt nån annan sagt/skrivit som passar? Tycker att det skulle vara fint att få för honom, liite exotiskt och lite av en "hemlighet"...

• scottishwife

jag vet att det är shakespeare men det var så det var utskrivet på den sidan jag hittade. jag önskar att jag kunde hitta på något eget vackert och fint men min skapande ådra är lika med noll.

dessutom är klockan i england och en väninna ska ordna inskriptionen och tyvärr har de inte å,ä och ö i detta land.

• Lilla Li

Har ni något fint ni brukar säga er emellan? Jag och min sambo kallar varandra för "Älsk" t.ex. Hade jag graverat någonting så hade jag valt att skriva Älsk. Kanske har ni något sånt som är lite mer personligt och speciellt just för er två?

• Meddelande borttaget
  • Joleen

"To you; my lover, my friend, my husband"

"This is so that you can count the seconds we are apart, and the hours we are together"

"My first, my last, my everything"

Annars kan du ta en fras ur en låt som betyder mycket för er som du tycker beskriver det du känner.

• JennyToo

Gav min man en ring i morgongåva. Skrev "min älskade och bästa vän" i den för det är det han är! Kändes enkelt och från hjärtat. Visst är det fint med vackra citat, men för mig känns det lite konstlat - vill säga något själv...

Svar på tråden HJÄLP!!! Inskription på en present till maken