• Anonym

Pris på håruppsättning?

Undrar vad ni andra har betalt eller ska betala för håruppsättning till bröllopet?

Min frisör tog väldigt mycket betalt tycker jag, med tanke på att hon satte upp håret och jag sminkade och klädde mig själv - alltså så "brudklädde" hon mig ju inte! Känner mig lite lurad då jag aldrig frågade henne innan vad hon skulle ha...

/CS

• Svar på tråden Pris på håruppsättning?
  • Anonym

jag betalar 500 kr i timmen.Det är bara för håret resten gör jag själv.Vad betalade du ??

• J&B

Jag kommer att betala 2000 kr för håruppsättningen samt 900 för att bli sminkad. Jag tycker att det är hutlöst dyrt!!! Jag har bara inte hittat någon annan som har känts bra med...Jag vet inte hur jag ska förklara, men man känner direkt att det funkar med vissa personer. De båda gav ett mycket proffsigt intryck och framförallt var de väldigt service minded.
    Jag är villig att betala x-tra för den typen av service...

• carina1

Hej!

Jag kommer att betala 1800-2000:- för brudklädsel. Då ingår det en konsultation före och sedan på bröllopsdagen: uppsättning, make upp och påklädning.

Jag ringde runt innan och jämförde. Jag skall också ha 2 tärnor som skall ha håruppsättning och då tar frisören 350-450:- för tärnorna.

• samuelsson

Carina1...

Vilken frisör och var håller hon/han till någonstans?

samuelsson i augusti

• Jane

Jag kommer att betala 1500-2000 kr för konsultation (ev. provuppsättning beroende på vem på salongen som ska göra mig), make-up och hårupsättning. Jag hade säkert konnat hitta det billigare, men de kändes seriösa och var specialicerade på brudklädslar, de hade salong och butik för klänningar etc.

• anna .L

Hej, jag kommer betala 2500 för hår och smink o konsultation samt frisyr till tärnan. Jag tror det skulle vara ca 500 i timman och det verkar vara det de tar här i Karlstad
    kram

• Hemligt bröllop 7/12

Jag retade upp mig på just benämningen brudklädsel så jag mörkade att det var jag som var brud. Då gick det på 450:-. Smink och påklädning fixade jag hemma hos svärmor.

Efteråt tyckte jag nästan att det var pinsamt billigt, det tog ju ändå 1,5h. Vet inte vad de skulle tagit för brudklädsel dock, vågade inte fråga eftersom de första stället dubblade priset när jag nämnde att jag skulle gifta mig.

Men fint blev det!
    Och jag går nog dit igen och fixar håret när min svåger gifter sig i sommar.

• E.l.i.n

Vad är det för skilland på fest frisyr och brudfrisyr`?
    PÅ ett ställe jag ringde så sa de att fest frisyren inte håller lika bra.
    Vad tror ni?

• Elin 7/6 2003

Jag betalar 1200 för smink och hår och då kommer hon hem till mig och gör det. Perfekt!
    /Elin

• oktober03

OJ vad bra! hur får man kontakt med henne Elin 7/6 2003 ??

• Elin 7/6 2003

Oktober03
    Det är en kompis till mig som har tipsat om henne och det är hon som förhandlat fram priset så jag vågar inte lova att det är det hon alltid tar, men du kan i alla fall hitta henne på hennes hemsida.
    Har den hemma, men jag skriver ett inlägg ikväll hemifrån.
    /Elin

• hermca

E.l.i.n, det var det dummaste jag hört !!!
    Min frisörska sa att det är håruppsättning som håruppsättning, man använder samma saker och lägger ner samma tid oavsett om det är brud- eller festuppsättning...

Alltså tar hon heller inget extra för att det är just en bruduppsättning, så ca 800:-för hår, ev löshår, smink och påklädning blir summan jag skall betala.
    Enda jag behöver ha med är sminket så jag får de produkter jag vet funkar på mig...

• Hemligt bröllop 7/12

Festfrisyr kontra brudfrisyr:

I ett tidigare inlägg så skrev någon att de i brudpriset inkluderar nåt som gör att det håller bättre samt att man får göra en provuppstättning.

MEN, så är det inte alltid. Min första bokning erbjöd ingen provuppsättning och jag skulle bli förvånad om de gjorde något annat heller - de ville bara tjäna de extra bröllopspengarna. Så vill man ta bruduppsättning så kolla att det verkligen är någon skillnad, jag misstänker att det är vanligare att det bara kostar extra.

Min festfrisyr höll givetvis gott och väl hela dagen med blommor och allt!

Förra gången jag gifte mig så hade jag dock lång slöja och krona (man kände sig lite mer oskuldsfull på den tiden ) och då bokade jag givetvis brudklädsel och var kanonnöjd - ingen huvudvärk trots all extratyngd, så visst kan det löna sig i vissa fall.

• oktober03

ok jätteshysst! Elin 7/6 2003

• *mickis*

Vi betalade sammanlagt 1200 för min håruppsättning och mitt smink + håruppsättning för tärnan och näbben.

• Nickisen

Jag kommer få betala ca 700-800 kr för provsättning (då hon visserligen också kommer klippa mig för en summa av 200 kr utöver det) och den riktiga uppsättningen på bröllopsdagen. Det ingår ingen sminkning, men hon hjälper mig nog på med klänningen...

• Ajo

Hej allihop!

Nu har jag äntligen hittat en frisör i närheten av där jag ska gifta mig. Hon tar 370 kr/timma och hon beräknar 3,5 t för mig och mina två tärnor. Då ingår också sminkning. Hon verkar väldigt bra och prisvärd. Jag ska göra provuppsättning och samtidigt bleka och klippa håret någon vecka innan men det ingår givetvis inte i priset ovan.

Svar på tråden Pris på håruppsättning?