• G2B

Bröllopsbutik i Malmö/Lund?

Är det någon som kan rekommendera någon butik som säljer brudklänningar i Malmö/Lund-området?

Och när jag ändå är igång: finns det någon bra butik som hyr ut brudgums-kläder i samma område?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Bröllopsbutik i Malmö/Lund?
  • Hjärtan på tråd

Jag rekommenderar palm design på Bergsgatan för brudklänningar och Stiliga högtidskläder (Nobelvägen) för uthyrning till brudgummen.

Stiliga högtidskläder för brudar ligger intill palm dsign så du kan alltid kolla där när du har vägarna förbi.

Annars finns Cinderella mittemot Hansa, de har massor med klänningar men vi fick ingen hjälp alls där så vi gick ut..
    På Gustav Adolfstorg har de en stor brudaffär, personligen gillade jag inte servicen där heller men du kan u ha bättre tur;) Lycka till.

• Hjärtan på tråd

De affärer jag nämnde ligger i malmö;)

• Honey Boo

Det finns en brudbutik nere vid centralstationen i Lund, eller på Karl XII gata, den REKOMMENDERAS INTE!

Blev illa bemött, har hört flera som, blivit det. Mycket speciell ägare.

Palm Design i Malmö är underbara, det bästa är nog om du orkar ta dig till Vinslöv, ateljé MB, de är en av sveriges största butiker på brud och bröllop. De har frackar mm till herrar för 1500:- och flera hundra brudklänningar!

Rekommenderas varmt!

• Brud 4 augusti

Jag måste hålla med övriga talare, jag har bara hört gott om Palm Design i Malmö, har inte handlat min brudklänning där men har varit där och tittat samt köpt lite tillbehör där och de är verkligen supertrevliga! +++

Min m2b, hans marskalker, bestman och min pappa har precis varit och provat ut alla sina kläder till bröllopet i en butik de många ggr. hyrt av som är super verkligen, stiliga högtidskläder, de är såååå trevliga, serviceinriktade och allmänt duktiga på det de gör... Kolla deras hemsida för information;

www.stiligahogtidsklader.se

Vad är ni ute efter till grabbarna?? ;)

• Carro_83

Honey Boo
    Menar du millans i lund??? Jag köpte min klänning där o tyckte att det var jätte bra. Blev bemött på ett mkt bra sätt. Det e nog första gången jag hör ngt negativt om butiken.

• Bakelse

Har också jättegoda erfarenheter av Millans i Lund.
    Annars gillade jag Teklas klänningar (snett emot Filmstaden i Malmö). Det finns också en butik på Östra FÖrstadsgatan i Malmö (nära Big Bowl), kommer tyvärr inte ihåg vad butiken heter. De har kläder till både man och kvinna, att köra eller hyra.

• Hoffsan

Köpte min klänning på Palm Design för ett par dagar sedan och de var väldigt hjälpsamma fast jag inte ska gifta mig förrän om 1 år! Vi kunde tom få ner priset lite(köpte även skor, tiara, en kuvertväska mm)

• Majsan_älskar_Martin

Jag rekommenderar helt klart Södra Högtidskläder

• G2B

Tusen tack för alla svar! Längtar så tills det är dags att ge sig ut och prova... Stämmer det att det är rea i sådana här butiker på hösten?

• G2B

Brud 4 augusti: Jag har ingen aning om vad min m2b ska ha på sig! Han vet bara att han inte vill ha frack eller något helsvart. Jag vet inte så mycket om finkläder till män, någon som har något tips? Smoking kanske, men det ska man väl inte ha på bröllop har jag för mig? Jag kan tänka mig att det skulle vara snyggt med kanske svarta byxor och någon slags stålgrå "jacka", olikfärgat har jag fastnat lite för när jag sett bilder av andra. Men vi får se vad han själv tycker känns bäst

• Brud 4 augusti

Frockcoat är juh alltid supersnyggt! ;) Stilrent på något sett med väst och kravatt, man kan jub ha en färg på själva frockcoaten och en annan på byxorna, det är nog det vanligaste nu när jag tänker efter ;) Min m2b ska ha det och hyr från stiliga högtidskläder, hans bestman och två marskalker + min pappa hyr också därifrån men de hyr smoaking med fluga och gördel, jag tänkte jag har alla våra papper juh om uthyrningspriserna från stiliga högtidskläder, om du är intresserad givetvis?

• G2B

Frockcoat, det är de som är lite längre väl? Det är ju snyggt!

Det vore jättesnällt om du ville kolla upp priserna!!

• Brud 4 augusti

Okej, här kommer lite uthyrningspriser från stiliga högtidskläder i malmö:

Smoaking - byxa, skjorta, kavaj, gördel, fluga och en försäkring som täcker allt om man skulle råka förstöra den på något sätt. Pris: 800-900 :-/st

Frockcoat - byxa, skjorta, "kavaj", hängslen, väst, kravatt, manschettknappar och också här försäkring. Pris 2600:-/st

Det som är så bra med stiliga högtidskläder är att de syr om kläderna till en så att de sitter perfekt fastän att det bara är uthyrning. Ett tips är att prova ut kläder i god tid då de går ut fort... Min m2b var med sin bestman, markskalker samt min pappa för ca 2-3 veckor sen och då var det ännu inga problem till vårt bröllop 4 augusti, men man ska nog inte vänta för länge. Lycka till!

• Brud 4 augusti

OBS! detta var de priser vi har fått när de var inne och provade, men i.o.m att de valde till såna saker som försäkring, manschettknappar, hängslen. Så är nog grundpriset lägre.

• G2B

Brud 4 augusti: Tusen tack för hjälpen, du är en ängel! Vi ska definitivt kolla upp stiliga högtidskläder! Och vi kommer nog att vara ute i god tid; vi gifter oss inte förrän nästa sommar och jag är redan ursugen på att ge mig ut och prova kläder

• Brud 4 augusti

Det var så lite så ;) Ge er ut nu, när ni känner för det, det är underbart att prova, leta och fundera över sin klädsel! Många säger att man ska vänta med att köpa sin bröllopsklänning för att man kan ångra sig, det kanske stämmer, min inte i mitt fall :) Jag köpte min klänning i september förra året och gifter mig pm 30 dagar ;) ;) ojoj vad det närmar sig... Njut att planeringen, stressa inte och försök ta lite varje månad så slipper ni känna tvång på att göra vissa saker i slutet, då blir det bara trevligt ;) Lycka till! Jag kommer givetvis återkomma med bilder och berättelser kring vårt bröllop här på BT. ;)

Svar på tråden Bröllopsbutik i Malmö/Lund?