• Tjolahopp

Jaha, nu då :-)

Så känns det! Har planerat sååå länge (ett år) Och sen é allt över på en dag! Gifte oss i Lördags, allt blev kanon och vädret kunde inte blivit bättre!

Visst vissa saker var väl mindre bra. Svärmor glömde ta med vigsel program på hotellet, svärfar sticker snabbt iväg och får med sig filmkameran som en kompis skulle rigga upp. Svärmor var så nervös så hon sa fel till gästerna vilken sida de skulle sitta på! Ja lite såna saker, men jag brydde mig inte för fem öre! Vädret var kanon och vigseln jätte fin
    Pappa och mina två bröder som är macho killar allihop, grät hela tiden, haha!
    På festen, hade vänner gjort filmer från svensexa och möhippa samt våra familjer små bildklipp från när vi var små Kusiner hade gjort en låt som de sjöng och lagom med roliga och fina tal!

Serveringspersonalen tappade våran tårta för 55 pers i backen!!! En tårta klarade sig och vi kunde skära upp den tillsammans och mata varandra! Orkade inte bry mig om detta heller! Det var sån fest stämmning och vi hade ändå haft dessert till middagen. Folk tyckte nästan det var lite skoj och sa att vårt bröllop kommer man ju inte att glömma iallafall Det viktigaste var att vi blev gifta och alla hade jätte roligt

Men nu efteråt känns allt så tomt! Ska på bröllopsresa nästa vecka. Men man har liksom inte fattat att dagen är över och kommer aldrig tillbaka... Det är en konstig känsla. Tyckte all planering var jätte jobbig i slutet och lade ner så mycket tid på detaljer som man som gäst egentligen inte lägger märke till! Fast jag såg ju det och tyckte det var jätte fint.

Oj, var inte meningen att babbla på så här! Men hur känner ni er efteråt? Känns det inte lite konstigt??

• Svar på tråden Jaha, nu då :-)
  • Gotland-08

Har inte gift mig än...men vet känslan du pratar om. Uppträder en del och har stora konserter och samma känsla finns då, en sorg, en saknad. Man känner sig tom...

Det är inte konstigt. Så mycket fokus och energi som gått åt och då kommer det ett form av vakum efteråt. Det jag brukar göra är att bara känna mig lite tom och halvdeppig...och sedan köra igång med något nytt projekt. I mitt fall en ny show, eller koreografi för dig efter ett bröllop kanske det funkar med att köra igång med fotoalbum, tackkort, hemsidor...

Jag har redan börjat tänka på vad jag ska göra efter bröllopet eftersom jag inser redan nu att jag kommer att känna den där tomhetskänslan av planerandet.

Lycka till

• Tjolahopp

Ja precis så är det jag känner! Men som du säger inte konstigt när det är i stort sett all min lediga tid kretsat runt detta året. Får vila några veckor och tänka tillbaka och sedan samla krafter och hitta på något nytt projekt
    Min man (inte vant mig att säga det än ) fyller 30 i Augusti så kanske en liten överaskiningsfest hade suttit bra, hihi!
    Oj, det oxå ja! Måste ju göra tackkort mm. Men det är ändå allt innan som är det roliga ju... Tack för inspiration och lycka till med bröllopet Ta vara på varje min under dagen, allt går så himla fort!!!

• Starstruck

jag har tänkt på ...shit...allt palenarande och allt e över på nåra timmar...som sgt det kommer kännas tomt...väldigt tomt...och det har jus varit så kul...

• viktualia

Vi drog direkt (söndag kväll) iväg på bröllopsresa och det gjorde att känslan av att leva i något ovanligt höll i sig längre. Och inte blev det tomt efteråt heller... livet stormade vidare med massor av jobb, div andra fester och annat som tillvaron består av.

Visst kan det kännas konstigt att det är "över" men samtidigt så är det himla mysigt att ha bröllopet att drömma sig tillbaka till.

/vickan som gifte sig 28/10-06

• Tjolahopp

Ja det låter som en bra idé att dra med en gång! Vi åker nästa vecka så det blev lite vardag imellan! Lite skönt är det oxå, har suttit hela dagen å kollat på filmen från bröllopet Hmmm. framåt kvällen hade det ju inte skadat att kolla make upen hihi, men inte tänkte jag på det Efter semestern ska jag fixa lite med bilder på hemsidan och skicka lite tackkort mm. Tack för era inlägg. kram

Svar på tråden Jaha, nu då :-)