• Tilla80

Presenter till tärna och bestman?

Ska man ge sin tärna och bestman en present för att de har "ställt upp"? Och i så fall VAD? Är totalt blank på idéer!

• Svar på tråden Presenter till tärna och bestman?
  • lmr

För oss var det viktigt att göra det, vi har köpt en varsitt smycke till både tärnor och bestman och brudnäbb. Sedan har vi även köpt presenter till värdparet.
    Smyckena ska vi ge innan vigseln så att de kan ha på sig halsbanden i kyrkan och på festen. Till tärnor och brudnäbb köptevi (hjärtan) och till bestman id-brickor.

• Brud 4 augusti

Tärnorna = pärlhalsband med örhänge till tärnorna som de ska ha på bröllopet och som de kan använda sen också ;)

Marskalkerna = manschettknappar

Toastmaster = ölkorg - öl, ölkorv, nötter m.m.

Toastmadame = vinkorg - vin, ost, kex, choklad m.m.

• Honey Boo

Vär tärna fick ett halsband från en lokal smyckestillverkare.

Vår bestman fick en fickplunta med alsergravyr, hans namn, texten marskalk och datum samt ett motiv som passade honom! Finns på internet för ett par hundra kronor.

Roligt tyckte vi!

• Honey Boo

Vår toastmaster fick en hängmatta! :)

• Smula

Har köpt Champagne till bestmen, toastmastrar och tärnor. Tärnorna fick även varsin klänning som de till stora delar valt själv + att vi betalar sminkning och hår för dem. Bestmen och toastmastrar får slips och näsduk.

• rolander

Jag har planer på att köpa Hopehalsbandet till min tärna! Halsbandet som du köper och halva summan går till barncancerfonden... Två presenter i en! Är det någon anna som tänkt som jag och vet om man får något infokort eller någon liten broschyr med halsbandet?

• viola_soto

vi köpte små saker vi hade hört att de önskade sig.. tex, strandstolar, lampor, simutrustning, badpool mm. inte så jättedyrt o mycket.. men alla blev jätteglada o nöjda..

• marranmi

honeyboo: vad är alsergravyr?

• Kakan -07

tror nog att det ska stå lasergravyr Eller?!

Svar på tråden Presenter till tärna och bestman?