• SHS

Vad göra kostnadsfritt för att fira 6års dag

Jag och min sambo firar snart sex år tillsammans. Det skulle vara roligt att fira detta på något vis. Hade först tänkt åka bort och bo på hotell en natt eller så bara för att få komma iväg och vara bara vi. Men vår bil blev stulen i helgen och helt plötsligt måste jag tänka om vad gäller semesterbudgetet som genast blev obefintlig med tanke på att jag måste skaffa mig en ny bil...
    Tacksam för alla tips jag kan få för att förgylla vår dag.

• Svar på tråden Vad göra kostnadsfritt för att fira 6års dag
  • höst brud 08 (fd 07)

En trevlig promenad på Djurgården med en trevlig och romantisk picknick är ett förslag.

Ett annat är att ordna ett litet hemma spa. Fixa en trevlig massage olja och en massa tända ljus och ge varandra en varsin trevlig helkropps massage.

• Saya

Är kanske lite svårt att hitta på något som inte kostar en enda krona

Men är vädret fint så är ju alltid en picknic trevligt. Är det så att ni har barn så kolla ifall ni kan fixa barnvakt över dagen och natten för att sedan ha ett dygn för er själva. Behöver ju inte vara något speciellt egentligen... en picknic, mysig hemmakväll med god mat och en flaska vin etc. Bara ni två...

• Klarityn

Vad fräckt att ta en bil så där! En bil är ju inte direkt billig att köpa. Du kan ju göra en picknik ute i det gröna.

Se på en bra film och äta god mat för billig peng. Tex pot.sallad och rostbiff med baguetter.

Gå en romantisk promenad på kvällen.
    Spela minigolf. kostar inte så mycket.
    Paddla kanot, beror vad det kostar.
    Åka o bada.
    Lyssna på romantisk musik.

• SHS

Det blir lite långt till Djurgården för oss (ca 45 mil), men tack för tipset =).

Planerade picknik inför vår femårsdag och då spöregnade det hela dagen! Men det är absolut något jag har i åtanke.

Någon aktivitet hemifrån skulle vara trevligt. Vi har inga barn och är mycket hemma annars.

Fler förslag?

• c_t

Gå på bio?
    Museum?
    Utställning?

• SHS

Museum och utställning var bra förslag... Bor dock i en småstad. Undrar om jag hittar något intressant att gå på... Konsert eller föreställning av något slag vore också kul... Men då blir det nog att åka till Göteborg...

• Klarityn

Köra gokart! Parmassage! Vinprovning, beror vad det kostar. Gå o ta en gofika på stan!
    Gå o dansa!

• SHS

Polisen hade hittat min bil igår! Men den kräver några reparationer och självrisken är på 2 000. Inte vad jag hade räknat med denna sommaren.

Så om någon har fler tips på billiga saker att göra på en 6årsdag så tas det tacksamt emot!

• Saya

Jättetrist att bilen blev stulen från början, men ändå grattis att du fick tillbaks den!

• c_t

Skönt att bilen kommit tillbaka!

Här kommer fler tips
    *Gå till badhuset och bada bubbelpool
    *Ge varandra massage (köp ljus och vanlig barnolja)

• vvvvvv

Jag behöver också tips på vad jag och min sambo kan hitta på, vi har 3 år. det behöver dock inte vara helt kostnadsfritt. Är tacksam för alla svar

Svar på tråden Vad göra kostnadsfritt för att fira 6års dag