• Rambomillan

Morgongåva???

Hej!
    Ger ni någon morgongåva till eran m2b? Jag vill gärna göra det, men vet inte vad jag kan ge...

• Svar på tråden Morgongåva???
  • snart Jockes fru...

jag kommer ge en secretbox, ska fotas på torsdag...nervös :)

• FredagenDen13

Jag har gjort en secret box.

• Novemberbrud07

Ja jag har valt att köpa morgongåva...

Jag har satt ihop 12 kuvert, 1 för varje månadsdag det första året tillsammans. I den olika kuverten finns det olika saker, skattkarta för present att finna i lägenheten, utflykter mm.

Först får han ett paket på själva bröllopsdagen (jag vet attvara dagen efter) med en klocka. Min det ska M2B vill inte ha en vigselring så då tänkte jag att då kan han ju få en klocka istället som han har önskat sig i typ 5 år. Ingravering på baksidan.
    Jag får en vigselring - Han får en vigselklocka!

Sedan blir det som sagt kuverten...12 st!
    Behöver inte vara så dyra!

1. Var sin ny morgonrock (blå och rosa)
    2. Favoritfrukosten serveras (amerikanska pannkakor med lönnsirap, juice, bacon och ägg).
    3. Bröllopsalbum färdigt (min M2B gillar inte sånt pyssel men älskar när det är färdigt).
    4. Jag gör 3-rätters middag till oss hemma
    5. Jag kommer till ditt jobb och tar ut dig på lunch-dejt.
    6. Tur med god middag till typ gullholmen 7. osv....

• Fröken_U

Jag ska ge honom ett kompass med en liten text graverad, han är inte mycket för bling bling och min nakenhet får han behålla i huvudet ;)

• Rosenlarv

Jag läste någonstans här om folk som gjort en bok med 100 skäl att jag älskar dig. Det tyckte jag var hemskt fint och tänker satsa på.

• MrsPink

Han ska få en Private Gift (Secret box). Jag var och hämtade den igår

• Krabbolina

Min har fått en diamant i sin förlovningsring.

• *Lilla M*

Jag köpte en inbunden bok med vita papper inuti och cremefärgat tyg på pärmen. Insidan gjorde jag som en blandning av "100 skäl till att jag älskar dig" och en novellsamling. Novellerna var de viktigaste av våra gemensamma minnen, när vi träffades, viktiga och mysiga dejter, förlovningen, en helt vanliga dag osv. Och så skrev jag en massa dikter. Noveller och dikter skrev jag med guldpenna, alla "jag älskar dig..." skrev jag med svart. Och så klistrade jag in hundratals olikfärgade hjärtan. Det tog mig nio månader att göra den boken, men hittills har han gråtit varje gång när han läst nåt i den! Jag är mycket nöjd!!

• Lilla Li

TATUERING
    Själv har jag redan en tatuering (en blandning mellan en fjäril och en tiger) och funderar därför på att tatuera en pytteliten fjäril på ankeln, som symbol för min blivande. När vi sedan får barn kan jag då fylla på med en liten fjäril för varje barn.

DÖRRSKYLT
    Med vårt nya gemensamma namn på. Vi byter båda namn, till ett av hans gamla släktnamn, så det känns speciellt att vi får en helt ny dörrskylt!

SECRET BOX
    Jag vill sätta ihop ett album med sensuella bilder på mig. Sedan vill jag förstora ett par av dem och hänga som tavla i vårt sovrum. Det är den sortens bilder jag skulle vilja ha där. Gärna närbilder som blir lite abstrakta, typ ett öga, en axel, en hand med vigselringen osv.

TAVLA
    Har funderingar på att göra en egen tavla till vårt sovrum. Antingen något jag målar (kanske två pusselbitar?) eller en text som fyller hela tavelytan (kanske ord som jag kopplar ihop med honom och vår relation?). Många idéer...

TRÄD
    Att ge bort en trädplanta känns fint. Ett ungt träd att plantera i vår trädgård, ett familjeträd. Som en symbol för vårt liv tillsammans. Skulle även vilja plantera ett träd eller en buske för varje barn vi får. Lite samma tankesätt som med tatueringen.

VINFLASKOR
    Den klassiska med t.ex. 3 vinflaskor att öppna på 1:a, 5:e och 10:e bröllopsdagen.

ÖVERKAST
    Jag jobbar med symaskiner och funderar på att göra ett överkast till vår äktenskapliga säng. Kanske med bilder på oss eller bara med vårt bröllopsdatum broderat.

UPPLEVELSE
    www.liveit.se och www.boxexperience.se finns en hel del spännande att ge bort. Funderar på racerbilskörning eller en helikoptertur - det är sådant jag vet att han önskar sig. Men tror jag väntar med det till 30-årsdagen om två år.

• Miss (snart mrs) A

Novemberbrud 07

Vilken bra idé! Ett kuvert i månaden och bara fortsätta fira hela året! Hoppas att det är ok att man lånar lite av din idé, jag tycker att den är riktigt bra.

• Novemberbrud07

Of course...

Jo det e ju mysigt att ha något att se fram emot också efter bröllopet. Små mysiga saker att göra t.e.x

• Anna och Hans

Vad är secret box egentligen?? Låter intressant! Låter billigare än en klocka =)

• Tizzeltazz

för mig blir det en bok med 100 st 'jag älskar dig för att' och 10 st 'jag älskar dig trots att' :)
    kommer scrappa den oxå så den blir lite fin.

• Tizzeltazz

secret box är en fin låda med sensuella bilder :)
    dvs bilder av dig med kanske sexiga underkläder och dyl...

• valkyriana

Jag funderar på secret box bilder - om sisådär 8 kg och så ska han få en guldkedja- om han inte hunnit köpa en själv.

Svar på tråden Morgongåva???