• Coolio

Är vi för unga?

Jag och min pojkvän behöver råd från dom som är förlovade/gifta.. Han vet inte om att jag skriver detta men jag är orolig.. Jag och min pojkvän har pratat om att förlova oss ett tag.. vi har velat fram och tillbaka två gånger det är tredje gången vi är tillsammans, det är mest han som varit den som velat men han säger att det är för att han är rädd för han adrig haft så starka känslor för någon förut.. men nu så vill vi förlova oss.. vi älskar varandra och vi har ett bra förhållande och vi har utvecklats under våra "bravader" vi haft, eller vad man ska kalla det.. det har gjort så vi har lärt känna varandra på andra sidor än de där "gulliga"..
    jag har varit förlovad en gång förut men då var man så kallad ung och dum (15år) första pojkvännen jag hade.. men jag har nu med min nuvarande pojkvän är otroligt, jag älskar honom mer än livet.. och vi har drömmar ihop men som vi tar det lugnt med, men det är just förlovningen vi vill göra nu.. Han är 19 år och jag 18, är det för tidigt för oss?
    tacksam för alla svar..

• Svar på tråden Är vi för unga?
  • viola_soto

hej..
    jag är 20år o min man 22år.. vi gifte oss för en månad sen.. vi förlovade oss för ett år sen.. dvs jag 19 o han 21.. alla tyckte vi va för unga.. men vi trivas jättebra..de e bara ni som vet hur de känns o om de e värt att satsa på.. men om ni e säkra på att de är den rätta så kör på bara ;) lycka till

• matildas

hejsan!

jag är 18 och han är 22, vi förlovade oss i mars iår och gifter oss 29.9.07!
    så underbart och jag kan knappt vänta!
    du ska nog inte fundera på er ålder, det är ju bara en liten grej.
    kärlek handlar ju om känslor, så vill ni förlova er så tycker jag absolut att ni ksa göra det!
    att vara förlovade är så roligt, det känns som om man hör ihop på ett helt annat sätt!

så, kör på känsla och LYCKA TILL!
    kram!

• marranmi

men om man vet att man ska vara tillsammans, varför stressa? är det inte bättre att i så fall vänta? jag menar, om man ens funderar på att man kanske är för ung så är man kanske det också. Ni ÄR unga, det är inte snack om den saken men om ni vet att ni vill leva med varandra, varför inte vänta några år och på så vis bli ännu mer trygga i förhållandet? jag och min sambo var även vi 18 och 19 när vi blev tillsammans och sa redan första sommaren att vi skulle gifta oss någon gång i framtiden, nu har vi varit tillsammans i mer än fem år och först nu till hösten känns det läge, vi har varit tillsammans hela tiden och det har aldrig varit prat om att göra slut eller så. Därför menar jag att man kan mycket väl vara lycklig utan att förlova sig. vi satte varsit likadant armband på varandra för två år sen istället för att visa för varandra att vi hörde ihop..

• tattar-Emma

En förlovning är inte SÅ stor grej ändå, om det skulle spricka förlorar man inte mer än vad ringarna kostar. Själva äktenskapet kan ni ju vänta med i fem-tio år eller så.

Säger inte att ni har dåliga utsikter, men ni har bägge många val kvar att göra och ibland gör sånt att man glider isär. På det sättet tror jag att oddsen är bättre när båda är äldre och klara med utbildning, resor, jobbsök och allt vad det nu kan vara.

Men det där varierar ju också, i min bekantskapskrets har det dröjt länge innan folk har stadgat sig, först nu när kompisarna börjar bli 30 har de fast bostad och en plan för yrkeslivet osv. Så måste det förstås inte vara, börjar man jobba direkt efter gymnasiet kommer man säkert underfund med en massa saker långt tidigare.

• Fru Cinderella

Vi är 22 och 23 förlovade oss för ett år sedan och är nu gifta sedan två månader tillbaka. Känns bra för oss!

Vill inte vara elak eller för rak, men jag tror att om man behöver ställa frågan, "är vi för unga" så är ni antagligen det.. vänta ett tag tills du inte behöver fråga

Svar på tråden Är vi för unga?