• Mixan

Tips på enkel brudklänning för kort brud?

Har inte alls funnit ngn klänning ännu, men så har jag ju ett år på mig :)
    Bor i Oslo idag så det borde finnas ngt, men om någon har ett tips på var jag finner en lätt brudklänning som passar på ett borgerligt sommarbröllop tar jag tacksamt emot tips :)

Finns det korta brudklänningar eller går alla hela vägen till fötterna? Är ju bara 1,60 lång och behöver lite inspiration.. :D

• Svar på tråden Tips på enkel brudklänning för kort brud?
  • Klarityn

Vad sägs om en figursydd klänning i offwhite eller ivory? Finns en bra sida: brudklänningar.com

• blåpärlan

Jag ska ha denna klänningen och jag är bara 159 cm kort.
    Inga problem med att sy upp den, hon kortarden fram, men låter släpet vara som det är.
    www.parisette.com/html/4077.html

• Klarityn

Mixan: snygg och stilren klänning. Jag är under 160 cm och har hittat en jättefin klänning som jag ska ha. :)

Gifter mig i augusti. Har provat massor med klänningar tills jag hittade min klänning. Jag har ingen bild på den.

• Fröken_U

Men känner du att du inte vill ha vitt, eller?
    Jag har sytt flera brudklänningar åt både borgerligt/kyrkligt vigda tjejer och variationen är enormt stor.
    Sydde en ljust olivgrön, knälång klänning i thaisiden till en b2b och i händerna höll hon Liljekonvalj - SÅ vackert och smakfullt!

Så det finns ju ingenting som säger att du måste bära vitt eller hellångt på ditt bröllop.

• Mixan

Hehe.. hade precis ett littet plantalk med m2b.. trodde inte han brydde sig så mycket som mig, men han vill absolut att jag ska ha en traditionellt vit/offwhit/ivory klänning då vi gifter oss på ett kanske lite mer otraditionellt bröllop på hans familjesommarställe. :)

Det har jag absolut inget emot finns ju såå många underbara brudklänningar hehe

Dessutom har vi bestämt att vi ska ha havstema så nu söker jag febrilt efter havsinspirerade klänningar istället. :D

Svar på tråden Tips på enkel brudklänning för kort brud?