Håller med mammaK, det viktigaste är att du känner dig nöjd och tillfreds med dig själv på din stora dag. Tänk - du har ju en man som vill GIFTA sig med dig och spendera resten av sitt liv med dig! Tänk hur många som lever ensamma och suktar efter kärlek.
Samtidigt förstår jag din önskan om att gå ner i vikt. OM du nu önskar. Men kom ihåg, detta måste vara något som kommer från DIG. Gå aldrig(!) ner i vikt för någon annans skull, det MÅSTE verkligen komma från dig. Du måste ju faktiskt ingenting vad gäller detta med vikten (läs Dr. Phils 7-stegsmetod så förstår du precis, en stor del av detta med viktproblem och viktminskning är ju delvis relaterat till emotionella aspekter och väl invanda vanor). Du är fri att se ut precis hur du vill, kom ihåg det. Samtidigt kan det finnas hälsoskäl till att gå ner i vikt. Knäproblem, "mycket kropp" för fötter att bära på etc. Så jag kan verkligen förstå din önskan om att förlora i vikt, och desperationen över att ha "provat allt".
Kom ihåg, för att lyckas måste det komma från DIG, och det måste ske på ett sätt som just DU känner att du kan genomföra det på. Grunden i en viktmiskning är ju att energiintaget måste vara mindre än det du gör av med. Är väl ingen nyhet, så därför handlar det om att veta HUR man genomför detta i vardagen praktiskt.
För några månader sedan hjälpte jag en tjej här på BT som köpt en för liten klänning (= hon fick inte på sig den när bröllopet började nalkas). Hjälpte henne med en massa "nu är det bara några veckor kvar"-tips och tror även att hon minskade en del i vikt. Observera - det är stor skillnad på att tappa storlek snabbt och att bränna fett (även om hon nog gick ner en del i fettvikt också). Detta är inget jag på något sätt rekommenderar i vanliga fall, men om du nu vill gå ner i omfång till bröllopet så innehåller denna tråd MASSOR med svar på hur man gör detta (och "relativt" hälsosamt jämfört med andra metoder):
brollopstorget.se/Forum-2-19/m1830004.html
Ett STORT lycka till!!!