• Cattiecattie

Vad tycker ni?

Hej!
    Ville bara kolla vad ni tycker.
    Vara gäster har möjlighet att övernatta där vi har var fest, ligger 40 min fran stan. (Frivilligt)
    895:-/natt inkl. frukost.
    Vi bjuder pa mat ( buffe´400:-/pers)
    och all dricka under middagen.
    När discot drar igang kan man handla i betalbar, sen bjuder vi ocksa pa nattamat.
    Är detta rimligt?

• Svar på tråden Vad tycker ni?
  • Fröken_U

Ja jag tycker det är rimligt. Kan vara en bra chans för gästerna att ta lite minisemester också!

Den sparsamme kan ju leta rätt på en fin grässlätt att slå upp tält på annars!
    Tacka vet jag allemansrätten! :)

• Utomlands 2008

895:- är det per person eller per dubbelrum? Jag tycker det är dyrt att låta gästerna behöva betala både boende och sin dricka... Är drickan åtminstone till självkostnadspris (dvs att ni köpt in) eller är det barpriser?

• jocelyn

Ja det är helt rimligt. Med bara 40 min restid kan den som vill åka hem och den som vill stanna kvar. Smart upplägg tycker jag!

• Cattiecattie

Priset är per dubbelrum och alltsa inget maste. Det är barpriser, eftersom det är ett hotell med festlada, gammal restaurerad mysig. Vi vill ha var fest där eftersom 10 pers kommer fran Tyskland och behöver övernatta. Platsen ligger dessutom 300m fran kyrkan m fantastisk utsikt över dom skanska vidderna.
    Har själv varit där pa bröllop och tyckte det var SA praktiskt och vackert, trots att det blev lite dyrare för mig som gäst.

• Cattiecattie

Och som sagt sa bjuder vi pa all dricka under middagen, da ska det flöda! Dock ej starksprit

• Bettina 070428

Tycker absolut att det låter rimligt. Om det hade varit så att ni TVINGAT ;) gästerna att övernatta så hade jag kanske tyckt att det var i mesta laget, men de har ju alltid möjlighet att ordna transport därifrån, då är det helt ok.
    Att det sen är betalbar efter middagen ser jag absolut inget hinder för.
    Det blir nog en trevlig fest. :)

• jagärsåkär

Ja, det låter som ett bra upplägg! 40min från stan är inte så långt. Över 800 för en natt är nog rätt mkt i mångas ögon (iaf i mina) så risken är bara att många väljer att inte sova över utan åka hem ist. Då kanske många tar bil för att slippa taxi och i så fall kanske festen avslutas lite tidigare för att folk tar med i beräkningen att de måste köra en bit innan de kan lägga sig.

Lite så blev det på ett bröllop jag var på. Resvägen var runt 40min och många åkte hem rätt tidigt för att inte vara för trötta när de körde. Övernattningspriserna var högre än 800 och nästan ingen sov över tror jag...

• Cattiecattie

Dom flesta ser det som en minisemester vet jag och ser fram emot frukost med budparet dagen efter :)
    LÄNGTAR!

• Ester W

Vi gifter oss utanför stan det tar ca 30 min med bil, men vi har hyrt en buss som skjutsar ut alla gästerna till kyrkan (festplatsen är bredvid). Sen kommer bussen tillbaka framåt småtimmarna för att skjutsa hem gästerna. Det kan vara en idé, priset för bussen blev 2500 kr....

• Ida80

Många av våra gäster har 1 1/2 timme hem och vi erbjuder ingen av våra gäster övernattning. Hotell får de stå för själva, likaså med dricka efter maten. Det är ingen som har suckat och stönat för det :). De har ju faktiskt möjlighet att tacka nej till bröllopet om de tycker att det blir för dyrt med övernattning. Så, JA, jag tycker att ert upplägg är rimligt.

• brud  nästa år

Det är ju faktiskt frivilligt om man vill stanna över så jag tycker det är helt rimligt

• lysmasken

Jag tycker det är helt rimligt. Man väljer ju som gäst om man vill övernatta eller inte, och det är vänligt av er att ordna så att möjlighet finns. Sen är det som sagt upp till var och en att bestämma det själva.

Jag hade garanterat stannat över natten, så skönt att slippa ordna med skjuts mitt i natten när man inte vet någon exakt tid när man ska hem.

Svar på tråden Vad tycker ni?