• Anonym

Tips på småuppdrag möhippa!

Måste dessvärre vara anonym...bruden får ju inte ana nåt...

Har läst igenom ett stort antal trådar i ämnet men efterlyser ÄNNU fler tips på småuppdrag som bruden skall utföra mellan skivinspelning och spa-besök. Det får inte ta för lång tid men får gärna vara något som kräver litet fysiskt jobb - ska ju iväg och relaxa sen och då får hon gärna ha jobbat lite först...

Tacksam för all hjälp!!!!

• Svar på tråden Tips på småuppdrag möhippa!
  • JennyToo

Håller oxå på med en möhippa för min bästis i Malmö.
    Planerar oxå skivinspelning och spa, men jag har inte hittat det senare. vad ska ni vara + vad kostar det?

Alla andra: vill oxå ha tips på småuppdrag!

/Tärnan

• Anonym

Finns ett spa vid triangeln och ett vid Forum-gymet. Care-spa heter det tror jag.

Att hyra själva relaxen på Care kostar ca 100:-/pers, sedan blir det ju så dyrt som man väljer beroende på om alla ska ha behandling eller ej. Kolla www.forumlive.com.

Triangeln är lite dyrare tror jag - har inte prisuppgift. Finns oxå på gula sidorna!

• Fröken R

Vi ska ta med bruden på följande:
    Glasblåsning (100
    Prov dyk på badhus (entre avgift)
    Lektant på en lekplats ( 0
    Tipsrunda med frågor om "gubben" (0
    Har lånat kvarterslokal med bastu och kök(0
    köpt mat (500
    Ska sedan ut på krogen. Om Bruden försvinner så har vi hängt ett "rese/bad"halsband med taxipengar i.
    Vi är 14 st + bruden kostnaden bilr 150:- + våra utlägg på krogen (

• Nynnar

På en möhippa jag var med och ordnade hittade vi på små tävlingar runt brudens egenheter... sedan fick hon i varje gren tävla mot ngn av oss som var med.
    ex. blindtest av Coca cola light
    blindtest av olika lypsyler
    vi läste upp passager ur olika böcker och hon skulle säga vilken bok och författare
    tipspromenad om henns blivande
    hon fick se vykort från städer/platser hon ofta besökt, skulle säga var det var ngn stans (inte hela vykortet bara liten detalj)
    frågesport om stockholm (som hon äääälskar)
    vi hade all köpt en liten present var som hon fick öppna och gissa vem det var från (anknytning till den personen)
    mycket skojiga och uppskattat samt kostade inte särskilt mycket ngt av grejorna.

• JennyToo

Tack för tipsen, men jag är mer ute efter ett ställe där man kan bara lite bastu och bubbelpool samt umgås. Fast som man kan hyra så att det blir privat.

Typ detta: www.halsanshus.com

/Tärnan

• JennyToo

Fröken R, tack för fina tips! Bra idé om föreningslokal med bastu.
    Gillar bättre bubbelpool, men det ska ju helst inte bli allt för dyrt!
    Dessutom är det ju trevligt att laga maten ihop. Hennes kusin är kock, kanke kan hjälpa till...
    Det är så svårt - man vill ju att det ska bli en perfekt dag för bruden!

• Anonym

Väljer anonym för jag vill inte röja mitt nick igen...

Jag fick samla äktenskapsråd av folk på stan. Det var urkul och många gav fina råd. Som att inte bråka. Är just nu osams med maken... eh? Kanske borde följa råden också?
    Mina vänner hade fyllt ett block med olika "kategorier" som jag var tvungen att fråga: Blondin med hästsvans, par med barnvagn av märket Emmaljunga etc etc. Det var kanon. Varje "kategori" var värd poäng och jag behövde en viss summa poäng för att undvika deras olika klädval till kvällen... Det var jättekul.

• JennyToo

Fler tips till oss möhippefixare?

/Tärnan

• Señora A

Ja! Se till att det blir en dag som er brud kommer att gilla. Tänk efter hur hon är och vad hon skulle uppskatta. Tänk också på att man innan bröllopet är helt uppstressad och inte riktigt sig själv - SÅ VAR SNÄLLA! Och ha möhippan så tidigt ni kan. Det blir mer överraskning då. Lycka till!

• Anonym

En rätt kul ide som jag som blivande brud skulle gilla är att få ett fotoalbum med bildtexter men utan foton och en engångskamera och uppdraget blir då att fylla på sitt album med lämpliga foton. Kul minne dessutom.

• Señora A

Fasiken vad kul!!! Vilken utmaning! Den hade jag gillat att göra! HOppas ngn vän snart gifter sig så jag får sno den idén. :)

• Meddelande borttaget
  • annaca

Vi satte ihop en liten lista med saker att fotografera, typ "1:romantik, 2:barn, 3:drömbilen, 4:drömvillan, 5:favoritfärgen, 6:kärlek... etc.", gav henne en engångskamera och skickade ut henne på stan, med enda direktivet "befinn dig på den här platsen kl. x". Svensexan gjorde samma sak, ena gänget på förmiddan, andra på eftermiddan. Sedan blev det ett litet album som de fick på bröllopsdan!

Under tiden förberedde vi eftermiddans aktiviteter (ögonbindel, in i bilen, åker till vacker plats, sätter pensel och färg i brudens händer och ber henne måla en tavla, under tiden vi äter baugetter och dricker fincider hela gänget,) och kvällens middag...

• JennyToo

annaca, jag har sett den idén innan, men bara för bruden. Det är ju jättekul om båda får göra samma sak!
    Ge gärna fler tips på foto-objekt, och andra aktiviteter.
    /Tärnan

Svar på tråden Tips på småuppdrag möhippa!