• Brud Sofia

Tips på festplatser på Ekerö sökes!!

Är det någon som vet var man kan hålla festen någonstans på Ekerö, Adelsö Färingsö, Lovö med fler öar i mälaren??

• Svar på tråden Tips på festplatser på Ekerö sökes!!
  • Suzanne

Vill ni fixa maten själva?

• Lady

Rastaholms värdshus på Rastaholm eller Rastaborgs slott. Båda är jättefina. Värdshuset ligger precis vid vattnet...

• Suzanne

Var på en bal på Ekebyhovs slott (nära Ekerö centrum, ca 15 min från Brommaplan) en gång, där de hade fixat maten själva. Tydligen är det ett litet kök, men det kan nog vara värt att titta på. Du kan ju titta på den här dressen ->> www.malaro.com/ekebyhovsslott/
    eller ->> www.ekero.se/slottet/uthyrning.htm

Sen finns det ju Ölsta folkets hus i Kungsberga (Färentuna) Tel: 08/560 464 61 (vet att det har varit bröllop där förut, men kommer inte ihåg hur lokalen ser ut. Det tar ca 20-25 minuter från Brommaplan med bil.

Det finns säkert fler men just nu kommer jag inte på något.

• Brud Sofia

Vi kommer nog att använda oss av catering, alternativet är att vi fixar maten själva. Vi har tittat på Rastaborgs slott utifrån bara, det är perfekt. Vi ska dit i mars och få en visning av insidan också. Tycker det är lite dyrt bara, 27 500 kr.

Vi kommer att vara 65 personer och de flesta kommer att övernatta. Är det ok att ta betalt för övernattning tycker ni och isåfall Hur mycket kan man ta??

Ekebyhovs slott var ett bra tips, ska kolla upp det närmare.

• Suzanne

Kan inte gästerna fixa övernattningen själva? Men att ni prelbokar ett antal rum och skriver i inbjudan att de kan ringa till hotellet och boka själva, så slipper ni det jobbet. Var ska de bo?

Ekebyhov är nog mycket billigare och nog rätt perfekt för catering eftersom de inte lagar maten där.

Lycka till!

• Brud Sofia

Saken är den att om man hyr Rasaborgs slott så ingår det 15 rum med totalt 40 bäddar + att det finns extra sängar att låna om man behöver. Jag tycker att 27500kr är för mycket att betala men om man kan ta betalt av gästerna för övernattning. Eller är det rimligt att göra så??

• Suzanne

Jaha, då var det en annan sak. Men att ta betalt för rummet tycker jag att du kan göra. Frågan är väl hur mycket som du frågade om förut. Du får väl börja med att titta på rummen.

• Zarah

Ring Lovö kyrka, de har en lokal alldeles intill som inte kostar mycket och det ligger otroligt vackert! Lokalen är ganska enkel inuti, men det går att göra jättefint med lite kreativitet!
    /Sara

• Zarah

Lovö kyrka med lokal
    Nu har jag letat upp vad det kostade:
    3000:- för Klockargården. Man får ha den till klockan 01.00
    Det fanns bord och stolar för 60 pers
    kök med ugn och mikro.

• Brud Sofia

Jag ska kolla upp det närmare. 3000 kr är ett bra pris. Lovö kyrka är ju en väldigt fin gammal stenkyrka. Hade eventuellt tänkt att gifta oss i den så det passar ju bra om lokalen ligger nära.

Tack för bra tips!

• Brud Sofia

Zarah, har du ngt telefonnummer till Lovö kyrka, jag kan inte hitta det på webben någonstans.

• beckie

Hej!
    Fler tips på lokaler:
    Ekerö hembygdsgård (5000 kr fr fredag kl 18 till söndag kl 12, vi ska ha festen där med ca 80 gäster.Kök, öppen spis, scen för bandet mm)
    Prästgårdsladan (7000 kr)
    Husby skola (ligger på Munsö, på väg ut mot Adelsö. Söt gammal skola , plats för ca 60 pers.Tror att det kostar 500 kr för medlemmar i Munsö IF, medlemsskap kostar ett par hundra)

hälsn från en Ekeröbrud

• Josse

Hej Här är lite tips www.ekeroturism.se/brollop

Ett annat tips är Ekerökyrkas hembygdsgård, där finns porslin och storkök mm men du får ha med dig egen mat.

Lycka till Josse

• Zarah

här kommer numret:
    Lovö församling 759 04 26
    Kyrkvaktmästare 759 03 70

De är de som har hand om lokalen

• midnight

Sånga kursgård om du ska vara ute på Faringsö

• Brud Sofia

Tack för alla tips!! Nu tror jag att vi börjar få lite koll på läget, äntligen.

Svar på tråden Tips på festplatser på Ekerö sökes!!