• santtuliini

stymamma

hejsan nu är det så åhär att min mamma och pappa har varit skilda sen länge och pappa är sen flera år tillbaks gift med en annan kvinna en jätte fin och rar kvinna som vi alla tycker mycket om.
    mina systrar håller nu för fullt att gör bordsplaceringarna och dom säger att hon ej ska sitta vid honörs bordet eftersom hon inte är släkt, tror ni att hon kommer att ta illa upp?
    vad hade ni gjort?

• Svar på tråden stymamma
  • FruÖlandstok

hade jag haft honörsbord hade jag nog faktiskt placerat henne där ändå..

• anne på grönkulla

Att sitta på honnörsbord är en hedersbetygelse om att personen är så viktig i era liv att ni vill ha den där.

Man måste inte vara släkt för att sitta på honnören, men ofta blir det naturligt så att många av dem som sitter där är just nära släktingar.

Föräldrars nya respektive kan inte förvänta sig en plats där, men vill ni ge en plats där så är det mycket smickrande.

• Marskatt

Etiketten säger att hon inte ska sitta där, men hade jag varit i ert ställe hade jag totalt skitit i det rent ut sagt o gjort det som känts bäst för mig! Om det är en person jag tycker mycket om och känner står nära mig är det väl helt ok att sätta den personen vid honnörsbordet. Obs! Min mening...

• Juice8

vi ska inte ha ngt honörsbord! Vaar och en får välja var den vill sitta...
    Just av den anledningen att vi har så många personer som kommit in i våra liv på just det sättet.
    Det blir nog bra!

Svar på tråden stymamma