• dolly5

Var kan man hitta bra catering när det gäller persisk mat?

Jag och min sambo tänkte ha catering på vårt bröllop, men han är iranier och jag svensk så vi vill gärna ha en kombination av persisk mat och svensk mat. Finns det någon bra catering när det gäller persisk mat?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Var kan man hitta bra catering när det gäller persisk mat?
  • Sara 27

Jag är iranier och min man svensk. Vi hade inte persisk mat till vårt bröllop men jag tror att Persien palaz har bra mat och catering.

• dolly5

Vad hade ni för mat? Lite nyfiken, för vi har inte bestämt oss till 100 än...

• Hjärtan på tråd

jag var på ett bröllop i Göteborg med helt underbar mat tror att den kom från en rest. som heter Shirazi...
    De hade flera klassiska rätter(be mig bara inte stava till dem)men även kycklingvingar och inkoktlax.
    Vi (jag svensk han iranier) kommer ha blandad buffé på vårt bröllop då vi inte hittar någon bra catering i Malmö. persisk mat som vi kommer ha är shirinpollo, jojje kebab och sedan blandar vi upp det med medelhavsinspirerad grillbuffé´!

• Sara 27

Detta hade vi att bjuda på:

Förrätt:
    Lufttorkad skinka på rocculasallad med grissini, melon,
    yoghurt och apelsinhonung
    Vin: Farnese Sangiovese, Italien (Abruzzerna)

Varmrätt:
    Ört- och citrusbakad majskycklingbröst med
    honungsrostade lökar och rotfrukter, äppelcidersås samt
    ugnsrostad potatis
    Vin: Farnese Sangiovese, Italien (Abruzzerna)

Efterrätt
    Bröllopstårta
    Kaffe & Avec, frukt, godis, kakor ect

Vi valde inte persisk mat för vi ville ha lite mer festlig mat. Är uppväxt med persik mat och då blir det inte specielt för mig. Detta var kuverpris och det blev ca 900 kr perperson. Festen var på ordenhuset(www.ordenshuset.se/) helt underbart, de va så duktiga.

Svar på tråden Var kan man hitta bra catering när det gäller persisk mat?