• chiqitita

Skulle ni köpa en TOD väska för 200 kr?

Hur känt är märket TOD här? Jag vet att det är känt i USA, men jag vet inte om det är dyrt. Hitade en väska av TOD i medium storlek för runt 200 kr på en second hand store. Det är väl ändå inte dyrt? Nu tror jag ju inte att det var skinn dock. Men den var ganska fin och jag undrar om ni skulle spendera 200 kr på en begagnad väska av märket TOD?

• Svar på tråden Skulle ni köpa en TOD väska för 200 kr?
  • miffolina

200 kr för en väska är billgt, så go for it:)

• snart Jockes fru...

Ursäkta en vaförnåtsadu?
    Soory, helt lost...aldrig hört...

• jessisca

TOD? Never heard of, men 200 spänn för en väska e ju inte dyrt oavsett märke eller inte, så jag ser inget problem me priset om d nu e d som avgör.

• brud  nästa år

Har aldrig hört talas om märket men 200 kr för en väska är väl inte mycket

• Genus

Oj, om du hittar en Todväska för 200 spänn är det antingen fejk eller har du en osannolik tur. De kostar ju flera tusen kronor nya. Vilken secondhandaffär är det? //G

• LindaBirgitta

Genus
    Är det så konstigt att man kan ha sån tur eftersom ingen tycks känna till märket? Jag gör det inte och jag frågade en modeintresserad kompis och hon "tyckte det lät vagt bekant men kunde inte placera det".

• miffolina

Efter lite enkelt googlande så är TODmysteriet löst: www.tods.com/Site/index,mkt,en-EU.html

Dom verkar ju ha sjyssta grejjer. Jag tycker fortfarande att 200 spänn, fejk eller inte är billigt, so go for it :)

• margaux

Jag betalade 4,500kr för min ena (på designer out-let) och 7,000 för den andra på i Oslo.
    200 kr är ett otroligt pris om den är äkta......

• Modestie

Om det inte spelar ngn roll om den är oäkta eller ej go for it!

Jag har några oäkta" märkesväskor" och tycker huvudsaken är att det är en väska.

• Genus

LindaBirgitta: Tod´s är ett klassiskt märke som inte är särskilt trendigt men dyrt. En mellanväska kostar tusentals kronor. Är man modeintresserad idag kanske man främst kollar in mer kända trendiga märken som Gucci, Vuitton osv. Det ju visst vara så att en secondhandbutik är omedveten om varorna de säljer, beror helt på vilken. Men oddsen är minimala! //G

Svar på tråden Skulle ni köpa en TOD väska för 200 kr?