• blivande fru persson

äroport????

jag bara undrar om det finns några brudpar som har en " äroport" eller vad det heter vid bordet nu för tiden.
    Jag menar en sådan där båge klädd med blommor där brudparet sitter.....

jag är toastmadame på ett bröllop och hr nu fått frågan om jag kan fixa en sådan... är det min uppgift och hur gör man en sådan i så fall???
    tacksam för svar

• Svar på tråden äroport????
  • jessisca

om d e din uppgift vet jag inte, men blombågar brukar finnas att hyra hos blombutiker, så kolla me dom. kolla oxå me brudparet om de vill ha riktiga eller plastblommor, d varierar MYCKET i pris!

• Zozo

*fniss* jag läste "airport".. och det är ju liksom inte samma sak..

• Lilla Li

Vilka dina uppgifter som toastmadame är kommer du överens om tillsammans med brudparet. Kommer ni överens om att du ska fixa en blombåge - då är det din uppgift.

• Akvavit

Den kanske inte behöver vara klädd med blommor, räcker med björkris eller annan grönska och några enstaka blommor lite utspritt. Annars blir det nog dyrt... Jag tror det kan finnas att hyra bågar i blomsteraffärer kanske...eller stället de ska ha festen på kanske har en att låna ut?

Tänk bara på pollenallergiker... :)

• PennyJenny

Bara en detalj, men äreport kallas väl det som man har in till festplatsen eller gården? Som man lövar och klär med blommor och hänger brudparets initialier i. Och så kanske saker som har med brudparet att göra.

Har för mig att det man har på bordet kallas brudbåge...

• blivande fru persson

Tack för att du redde upp det.....

jag tror att de menar en brudbåge...

• Akvavit

Brudbåge eller blomsterbåge kallas den vid bordet.... :)
    Kolla även med firmor som hyr ut stolar och bord och sånt, de kanske också kan ha...

• PennyJenny

Jag gjorde en brudbåge för många årsedan. Vi löste det ganska enkelt genom att ta några tunna björkar (sly) och foga samman med ståltråd vid skarvarna. Sedan klädde vi den med blommor och så fästes den vid benen på bordet som turligt satt så att det bara rymde brudparet och satt snyggt. Kanske kan det vara en lösning, om bordet ser rätt ut?

Svar på tråden äroport????