• 2007 Bröllop

Går det att spara ner en låt från youtube på en CD skiva? Hur gör man i såfall???

Går det att spara ner en låt som det finns en musikvideo på från youtube på en CD skiva?

Hur gör man i såfall???

Eftersom jag är jätte dålig på sånt här måste det vara en ganska enkel förklaring...

• Svar på tråden Går det att spara ner en låt från youtube på en CD skiva? Hur gör man i såfall???
  • Gatan

Ja det går men du måste ha speciell programvara. Till en Windows PC finns ett program som heter "Total Recorder" som bör funka för att spela in själva ljudet. Sen behöver du ett program som bränner cd-skivor samt en cd-brännare. Se också till att bränna skivan som en "audio-cd" och inte en data-dito.

Alternativt kan du kanske använda Firefox internet browser med en plug-in som möjliggör hämtning av ljud och/eller bild från just YouTube. Sen bränner du som ovan.

Sitter du på mac är proceduren densamma men namnen på mjukvarorna olika (fast Firefox är alltid Firefox :).

Till sist, en brasklapp - ljudet på YouTube är oftast skitdåligt komprimerat och säkert i mono. Det kommer att låta MYCKET sämre än en vanlig cd när du spelar den i stereon.

Skriv ner vad artisten och låten heter, ta med till skivaffären, köp skivan. Eller köp den för mellan 1 och 10 kr på
    www.allofmp3.com
    www.cdon.com
    eller liknande.
    Bränn sedan på skiva enligt ovan.

Eller fråga en dator-savvy polare om hjälp. :)

Må/T

• 2007 Bröllop

Oj det där lät krångligt! Jag får nog fixa den på annat sätt...

Tack för hjälpen!

• jessisca

går d inte att ladda ner låten från nån annan sida än just youtube? Eller vill du ha videon oxå?

• 2007 Bröllop

Det är bara låten jag är ute efter. Men jag vet inte hur man gör när man laddar ner musik alls och det var genom en länk till You tube som jag hittade låten.

• 2007 Bröllop

Det är "Take this waltz" med Leonard Cohen som jag är ute efter.

• jessisca

cdon.com brukar man kunna köpa låtar för nån tia, kolla där... tror den ska finnas...

• Serenity

Nu har jag skickat låten hoppas den kommer fram då. Annars kan jag bränna den på skiva och skicka till dig per post. Har ändå inget bättre för mig och en hel bunt med skivor som bara väntar på att göra nytta

• Skallaklyv

Hej, så krångligt var det inte att ordna, jag bara gogla på total recorder o fann hemsidan o ladda ner programvaran o fick spela in från youtube.

• SvensBrud

Åh... "Take this waltz" är HELT underbar!!! I alla fall om man inte lyssnar på texten. Min kompis säger att texten är hemsk, men jag är en sån som inte lyssnar så mycket på texten utan melodin, harmonierna, klangerna osv. För många år sedan köpte jag LP-skivan BARA för den låten. Numera har jag även CD-skivan. (MrsdD ! Du är ju en helt fantastiskt vänlig och hjälpsam person!!! Vad snällt!)

• Serenity

2007bröllop: fick du låten till slut???

Svensbrud: tack vet inte om du har kännt ibland att bara du tycker att din bröllopsdag är viktig,ens blivande tänker på typ annat,alla ens vänner bara nickar när man pratar om bröllop etc just därför tycker jag om att hjälpa till,jag ser det som om det vore jag som behövde någonting,jag skulle vart mycket tacksam då om ngn hjälpte mig när jag behövde det Man får tillbaka det man ger tror jag

• 2007 Bröllop

mrsdD

Tack så hemskt mycket! Jag fick mailet och lyssnar just nu på låten. Den är sååå bra!

Tack igen!

• Serenity

Varsågod! glad att det funkade

Svar på tråden Går det att spara ner en låt från youtube på en CD skiva? Hur gör man i såfall???